Locurile de muncă evoluează, iar Generația Z folosește inteligența artificială ca instrument principal

Horațiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România

Până în 2030, Generația Z reprezintă 30% din forța de muncă globală, având un rol în dezvoltarea și adoptarea inteligenței artificiale (IA). Deși această generație utilizează intens IA, studiului EY realizat în colaborare cu Microsoft și TeachAI arată că membrii Generației Z înregistrează lacune în analiza și evaluarea riscurilor asociate tehnologiei.

Utilizarea inteligenței artificiale între oportunitate și risc

Conform studiului ce include peste 5.000 de respondeți, 61% dintre respondenți sunt „utilizatori medii” ai IA, în timp ce 15% sunt „superutilizatori”. Generația Z recunoaște avantajele inteligenței artificiale, cum ar fi economia de timp și reducerea erorilor umane. Totuși, doar 44% dintre respondenți pot evalua tehnologia și identifica riscurile, precum generarea de informații false sau efectele asupra creativității și percepției umane.

De unde se documentează generația Z?

Platformele de socializare reprezintă principala sursă de informare a generației Z despre IA, fiind clasificate astfel de 55% dintre respondenți.  Raportul subliniază importanța utilizării acestor platforme pentru a distribui informații. Companiile și instituțiile de învățământ pot profita de atenția acordată platformelor de socializare de către Generația Z prin crearea și diseminarea de conținut verificat și veridic cu privire la inteligența artificială pe platformele care deja contează pentru această generație și pe care ei își petrec timpul.

Este instruirea în IA oferită de angajatori și instituții pe măsura așteptărilor Generației Z?

Generația Z este parțial mulțumită de instruirea în domeniul IA oferită de angajatori și instituții de învățământ. Raportul constată că membrii Generației Z se declară parțial mulțumiți de îndrumările și instruirea oferită de angajator sau instituția de învățământ în domeniul inteligenței artificiale, prima lor opțiune de tipuri de sprijin dorite fiind cursurile sau instruirea din partea unor furnizori de inteligență artificială (37%), urmată de resurse care susțin învățarea autonomă despre ce este și cum funcționează inteligența artificială (35%) și cum să o utilizeze (34%).

Ce spune, Horațiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.

„Privind acest context printr-o lentilă locală, datele din studiul derulat local anul acesta de către noi – EY Upskilling Survey România – relevă că 81% dintre respondenți cred că organismele de stat și guvernul ar trebui să sprijine activ și să finanțeze inițiative la nivel național de creștere a abilităților, iar 72% dintre respondenți consideră că această responsabilitate aparține în primul rând companiilor. Mai mult, 85% sugerează că guvernul ar trebui să ofere subvenții sau stimulente fiscale companiilor care investesc în programe de reskilling, încurajând astfel mai multe companii să îmbunătățească dezvoltarea profesională și adaptabilitatea angajaților lor. Având în vedere contextul particular al țării noastre din ultima lună, devine evident că astfel de inițiative s-ar califica automat ca proiecte de țară de cel mai mare impact”, explică Horațiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.

Exit mobile version