- Google oferă editorilor independenți acces la o platformă AI pentru a produce conținut.
- Editorii trebuie să producă 3 articole/zi, 1 newsletter/săptămână și 1 campanie de marketing/lună.
- Ei primesc un salariu lunar și acces gratuit la instrumente.
Procesele antitrust pun pe jar Google. Lansează un program privat de plată pentru un număr restrâns de editori independenți. Și oferă mai multor companii media acces beta la o platformă de inteligență artificială, potrivit documentelor văzute de ADWEEK.
Ce se așteaptă de la editori?
- Să folosească instrumentele pentru a produce conținut timp de 12 luni.
- Să publice trei articole pe zi, un newsletter pe săptămână și o campanie de marketing pe lună.
În schimb, agențiile de știri primesc un salariu lunar. În valoare de o sumă cu cinci cifre, precum și mijloacele necesare pentru a produce conținut relevant pentru cititorii lor fără costuri.
„Această speculație cu privire la faptul că acest instrument este folosit pentru a republica munca altora este eronată”, spune un reprezentant Google, pentru ADWEEK. „Instrumentul este conceput în mod responsabil pentru a ajuta micile edituri locale să producă jurnalism de înaltă calitate. Folosind conținut factual din surse de date publice – cum ar fi biroul de informații publice al unei administrații locale. Aceste instrumente nu sunt menite și nu pot înlocui rolul esențial pe care jurnaliștii îl au.”
Cum funcționează instrumentele?
- Indexează articole din surse externe relevante pentru cititori.
- Poate genera rezumate ale articolelor, modificând limbajul și stilul.
- Rezumatul este marcat cu culori pentru a indica acuratețea: galben (cel mai precis), albastru, roșu.
Google News Initiative 2018
Nu este prima oară când Google face pași în această direcție. Google News Initiative (GNI) a fost lansată în 2018 cu scopul de a sprijini editorii prin oferirea de tehnologie și instruire. GNI oferă editorilor acces la diverse resurse care pot îmbunătăți producția de conținut, distribuția și monetizarea. Compania organizează ateliere, cursuri și programe de instruire pentru a ajuta editorii să își dezvolte abilitățile și să țină pasul cu tendințele din industrie.
Alte experimente gen AI lansate de Google în ultimii doi ani includ codul numit Genesis, care, se spune că poate produce întregi articole de știri și care a fost demonstrat privat la mai mulți editori vara trecută, conform The New York Times.