- Aplicația Bonapp salvează 500 tone de alimente.
- Utilizatorii economisesc 2 milioane de euro.
- Platforma evită 4.000 tone emisii CO2.
- Retailerii vând produse la 80% reducere.
- Peste 560.000 pachete ajung la clienți.
- Bonapp by Munch operează 2.000 de locații.
- Aplicația adună 3,5 milioane descărcări.
- Grupul țintește 3.000 locații în 2025.
- România generează 2,55 milioane tone risipă/an.
- Platforma încasează 7,5 milioane euro în 2024.
Românii aruncă anual peste 2,5 milioane de tone de mâncare, într-o țară în care alimentele se scumpesc de la o lună la alta. În acest context, o aplicație născută în București, numită Bonapp, salvează deja 500 de tone de alimente și generează economii de 2 milioane de euro pentru utilizatori.
Platforma conectează supermarketuri, restaurante sau cafenele cu clienți dispuși să cumpere produse aproape de expirare, la prețuri tăiate chiar și cu 80%. Bonapp fuzionează recent cu aplicația Munch din Ungaria și își propune extinderea în regiune, și mizează pe o realitate simplă: risipa costă.
Ce spune Gregoire Vigroux, fondator, Bonapp, pentru Aleph Business?
Cum arată traseul unui produs de la raft spre aplicație? Care sunt pașii pe care îi urmează, de exemplu, pâinea, iaurtul sau o salată aproape de expirare până ajunge la consumatorul final?
„În noiembrie 2021 am lansat aplicație mobilă care conectează utilizatori și retaileri din România, precum cafenele, supermarketuri, hipermarketuri, benzinării și hoteluri. Și prin această conectare, utilizatori pot cumpăra alimente la un preț între 50% și 80% mai ieftin. Și am lansat această aplicație mobilă în 2021 și de când am lansat, deja am salvat 500 de tone de alimente în România. Și asta a generat economii de aproape 2 milioane de euro pentru utilizatori”, spune el.
Fuziunea cu Munch a dus la o extindere regională. Cum împărțiți operațiunile și deciziile între România, Ungaria și celelalte piețe?
„În februarie am fuzionat cu o firmă care se numește Munch, care este lider în Ungaria, în Slovacia și în Cehia. Noi avem în vedere că, la Bonapp, suntem lideri în România, așa că am fuzionat, am devenit lider pe plan regional. Suntem prima firmă din regiune când este vorba de lupta împotriva risipei alimentare”, adaugă el.
Ați menționat că vreți să dublați rețeaua de locații în România. Ce provocări logistice sau financiare implică o astfel de extindere?
„Asta înseamnă că trebuie să fim mai buni când este vorba de vânzare și deja avem echipa de vânzare în creștere. Avem 2000 de locații partenere în România, în 20 orașe din țara. Trebuie să ne dezvoltăm mai mult pe plan local, adică pe plan național în România și ne extindem și anul acesta în Grecia, Bulgaria și Croația. Asta este planul nostru. Pentru că risipa alimentară este un problemă în România și în toată Europa. De fapt, 40% din mâncare care este produsă în Europa este aruncată”, spune el.
Ce măsuri legislative ar ajuta mai mult combaterea risipei?
„De fapt, în România, risipa alimentară este o problemă enormă pentru că România generează anual aproximativ 2.5 milioane de tone de deșeuri alimentare. Asta este echivalentul a peste 130 de kilograme pe persoană și ar fi bine dacă statul român face ceva pozitiv în această direcție pentru că încă o dată, 40% din mâncare este aruncată într-o țară ca România unde prețurile pe produsele alimentare sunt foarte, foarte scumpe. La fel de scump de fapt că în Germania și în Franța și asta nu este normal”, adaugă el.
Ce poate face statul în acest sens?
„Pentru noi, ca o start-up românesc, un pic de ajutor pentru că avem un impact pe plan economic, dar avem un impact și pe plan social pentru oamenii care nu au nevoie, nu au mulți bani pentru mâncare și avem un impact pe plan de mediu. Un strop de ajutor de la statul român pentru firmele ca noi care luptă zilnic împotriva risipei alimentare ar fi binevenit”, conchide el.
