- AMD și Nvidia urcă pe aceeași scenă la Taiwan.
- Nvidia prezintă un geamăn digital al Pământului și noua platformă Rubin.
- AMD va pune la vânzare MI325X în T4, MI350 în 2025 și MI400 în 2026.
AMD și Nvidia urcă pe aceeași scenă la Computex în Taiwan. Mizează pe cipurile AI și de gaming. „Accelerează totul”, spune CEO-ul Nvidia. Jensen Huang prezintă pentru prima dată Rubin, noua platformă AI, pe care vrea să o lanseze în 2026. Mai anunță un Ultra chip Blackwell pentru 2025, update-uri ale dispozitivelor și alte parteneriate. Mizează pe gaming. El spune că în cazul chip-urilor, dezvoltarea sustenabilă este cea accelerată.
Jensen Huang prezintă colaborarea cu Google și un geamăn digital al Pământului
„Cu un click poți folosi Pandas în colaborare cu platforma Google cloud de date, la o viteză accelerată. Este incredibil. Acesta este Earth-2. Ideea că putem creea un geamăn digital al Pământului, că putem simula Pământul, că putem prezice viitorul planetei noastre ne va ajuta să evităm dezastrele sau să înțelegem mai bine impactul schimbărilor climatice.” spune CEO-ul Nvidia.
Pe ce se concentrează Lisa Su, CEO-ul AMD?
Lisa Su, CEO-ul AMD, mizează pe cipurile AI. Lanseză un nou cip în al patrulea trimestru. Are mai multă memorie și face transfer de date mai rapid. „Astăzi vă arăt ce urmează în cadrul PC gaming. Noile noastre Ryzen 9000 CPU sunt cele mai rapide procesoare pentru PC-urile de consum din lume. Aducem noul zen5 core către platforma am5 cu ajutor de la ultimele tehnologii IO și de memorie.” spune ea.
Ce prezintă cele două companii la Computex?
NVIDIA reduce costul transformării datelor în inteligență artificial
„Computingul accelerat este sustenabil”, a subliniat el. Combinația de GPU și procesoare poate oferi o accelerare de până la 100 de ori, în timp ce crește consumul de energie doar cu un factor de trei, obținând de 25 de ori mai multă performanță per Watt decât procesoarele, consideră el.
„Cu cât cumpărați mai mult, cu atât economisiți mai mult”, a menționat Huang.
Ce clienți are Nvidia?
Marile companii de tehnologie precum Amazon , Meta Platforms , Microsoft și Alphabet sunt considerate a fi printre cei mai mari clienți ai Nvidia, reprezentând aproximativ 40% din veniturile sale. Nvidia nu dezvăluie cine este cel mai mare client al său. Cu toate acestea, în recenta sa înregistrare 10-K, compania a spus că un client a reprezentat 13% din veniturile sale din segmentul său de calcul și rețele, iar un client indirect care achiziționează produse Nvidia prin integratori și distribuitori, reprezintă 19% din veniturile companiei. Și start-up-urile AI, precum OpenAI, și companiile de vehicule autonome, precum Tesla, sunt clienți importanți ai Nvidia.
Producătorii de top de computere, în special din Taiwan, hub-ul IT global, au adoptat GPU-urile și soluțiile de rețea NVIDIA. Printre companiile de top se numără ASRock Rack , ASUS , GIGABYTE , Ingrasys, Inventec, Pegatron , QCT, Supermicro, Wistron și Wiwynn, care creează sisteme cloud, on-premise și edge AI.
Care sunt clienții AMD?
Printre ei se numără Cisco, Apple, Dell, HP, Motorola, Qualcomm și alții. AMD a anunțat trei clienți majori pentru cipurile sale AI – Microsoft, Meta Platforms și Oracle. Analistul Raymond James, Srini Pajjuri a remarcat că așteptările de pe Wall Street sugerează că AMD ar avea aproximativ 15% până la 25% din livrările de AI către acești clienți, iar Nvidia ia restul.
Cum evoluează pe burse AMD și Nvidia?
Nvidia are +127,53% în acest an la bursă
Preț acțiune: 1095,95$
Capitalizare: 2.700 mld.$
AMD are +20,52% an curent
Preț acțiune: 167,02$
Capitalizare: 269,95 mld.$.