Valoarea Perplexity ajunge la 9 miliarde de dolari după cea mai recentă rundă de finanțare pentru motorul său de căutare AI

Perplexity, un motor de căutare bazat pe inteligență artificială, încheie a patra rundă de finanțare din acest an și strânge 500 de milioane de dolari. Perplexity își tripează evaluarea la 9 miliarde de dolari, scrie Financial Times.

Cine investește în Perplexity?

Runda de finanțare a fost condusă de Institutional Venture Partners, iar printre investitori se numără Nvidia, New Enterprise Associates, B Capital și T Rowe Price.

Printre investitorii anteriori ai Perplexity se numără SoftBank Vision Fund, Jeff Bezos, Andrej Karpathy (co-fondator OpenAI) și Yann LeCun (Meta).

Perplexity lucrează pentru a concura cu liderii AI pentru publicitate în căutări

Perplexity își îmbunătățește sistemul de publicitate în căutare și discută cu mărci importante pentru a implementa publicitate pe platforma sa.

Companiile de AI, precum OpenAI și Anthropic, integrează chatbot-urile în căutările web, iar Google și Microsoft folosesc modele de limbaj pentru a îmbunătăți rezultatele căutărilor.

Care este evoluția Perplexity?

Evaluarea Perplexity crește de nouă ori față de începutul anului, ceea ce reflectă interesul imens al investitorilor pentru start-up-urile AI inovative.

După ce OpenAI strânge 6,6 miliarde de dolari în octombrie, Perplexity primește un număr mare de solicitări de investiții și compania continuă să adune fonduri.

Perplexity generează venituri prin abonamente, iar veniturile sale anuale cresc semnificativ, de la 5 milioane de dolari în ianuarie la 35 de milioane de dolari în august.

Exit mobile version