- 62% dintre români se uită cu entuziasm la tehnologia AI și așteaptă integrarea în viața lor.
- 89% dintre români informații tehnologia AI un criteriu important atunci când cumpără un smartphone.
- Studiul arată că 56% dintre români nu se simt suficiente informații despre inteligența artificială și au nevoie de sprijin pentru a dezvolta beneficii.
Mai mult dintre mijlocii români, respectiv 62%, se uită cu entuziasm la tehnologia AI și așteaptă integrarea în toate aspectele vieții, conform unui studiu Samsung. Realizat în septembrie pe un eșantion de 400 de răspunsuri. Cei mai mulți români, 89%, declară că atunci când cumpără un smartphone, verifică dacă acest echipat cu tehnologie AI, considerând-o un criteriu important.
Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe la Samsung Electronics România și Bulgaria, afirmă că AI-ul a progresat semnificativ și este integrat în produsele companiilor pentru a face viața utilizatorilor mai ușoară. Studiul arată că utilizatorii din România abia descoperă tehnologia AI și au nevoie de sprijin pentru a crește beneficiile.
Aproximativ 56% dintre români nu se simte suficiente informații despre inteligența artificială, ceea ce duce la confuzii între funcțiile AI și soluțiile software obișnuite. Tendințe similare se observă și la nivel european, unde doar 15% dintre europeni știu cum să obțină beneficiile AI în viața de zi cu zi. România se aliniază tendințelor europene în ceea ce privește atenția consumatorilor pentru produsele cu tehnologie AI integrată. Aceasta devine un criteriu de căutare pentru 73% dintre românii care doresc să cumpere un televizor nou cu AI, 63% pentru mașini de spălat și 54% pentru frigider. Studiul realizat de Cult Research explorează atitudinile românilor față de tehnologia AI și gradul lor de cunoaștere a acesteia.