Prosus, principalul acționar al eMAG, își intensifică investițiile în inteligența artificială pentru dublarea valorii de piață

Fondul de investiții olandez Prosus, axat pe ecommerce, își propune să investească în inteligența artificială în toate segmentele sale de business, conform declarațiilor directorului general Fabricio Bloisi. Compania, listată pe Euronext cu o valoare de peste 100 de miliarde de dolari și cu peste două miliarde de clienți globali, caută oportunități de a integra AI pentru a îmbunătăți comerțul electronic.

„Reimaginăm comerțul electronic prin inteligență artificială și sunt încrezător că Prosus va contribui semnificativ la serviciile din piețele emergente”, afirmă Bloisi.

Datorită AI, compania a redus costurile cu 30% și că 60% din asistența pentru clienți este acum automatizată

În iulie, Prosus și acționarul majoritar Naspers au oferit lui Bloisi un pachet salarial potențial de 100 de milioane de dolari dacă reușește să dubleze valoarea de piață a companiei până în 2028. Bloisi menționează că, datorită AI, compania a redus costurile cu 30% și că 60% din asistența pentru clienți este acum automatizată.

Directorul se confruntă cu provocări legate de structura complexă a afacerii, în special din cauza investiției în Tencent Holdings, care a distorsionat prețul acțiunilor Prosus. Bloisi vizează o echilibrare a portofoliului, astfel încât celelalte activități să fie la fel de valoros ca participația în Tencent.

Prosus are o capitalizare de piață de 97,5 miliarde de euro și este cel mai mare acționar al eMAG în România.

Exit mobile version