- AI-ul nu înlocuiește specialiștii IT, ci le transformă rolurile, preia sarcinile repetitive și le oferă oportunitatea de a deveni supervizori ai agenților inteligenți.
- INFORM România se axează pe digitalizarea și automatizarea proceselor pentru instituții financiare, companii de energie și utilități, scrie ZF.
- Platforma Digital Taskforce ECU, lansată de Austriacard Holdings, folosește agenți AI pentru a automatiza procesarea conținutului text, vocal și vizual, fără a necesita programare suplimentară.
Kostas Fiakas, Group Chief Strategy Officer la INFORM România, afirmă că AI-ul nu elimină locurile de muncă ale specialiștilor IT, ci schimbă natura activităților acestora. Deși AI-ul generează cod, verifică și sugerează îmbunătățiri, nu gestionează sarcini complexe precum refactorizarea completă a codului. Astfel, rolurile în IT devin mai orientate către supervizare și control al agenților AI, în locul executării sarcinilor repetitive, scrie ZF.
Cum evoluează rolurile umane?
Fiakas subliniază că AI-ul preia sarcinile monotone și eliberează oamenii pentru activități mai creative și mai valoroase. În contextul outsourcing-ului și al automatizării, așa cum se întâmplă deja cu RPA (Robotic Process Automation), AI-ul optimizează fluxurile de lucru, iar angajații care cunosc bine organizația devin supervizori ai agenților AI.
Care e activitatea INFORM în România?
Compania INFORM, parte din grupul Austriacard Holdings, se concentrează în România pe furnizarea de soluții digitale pentru instituții financiare, companii din energie și utilități, și începe să exploreze aplicații în sectorul public. Expertiza companiei vizează transformarea digitală și automatizarea proceselor de documente și conținut.
Platforma Digital Taskforce ECU automatizează procesarea conținutului
Austriacard Holdings lansează platforma Digital Taskforce for Enterprise Content Understanding (ECU), care completează sistemele existente de management al documentelor prin utilizarea AI pentru automatizarea procesării conținutului. Platforma include trei tipuri de agenți AI specializați – pentru conținut text, vocal și vizual – și permite companiilor să interacționeze natural cu datele, fără programare, și procesează informațiile în conformitate cu politicile interne. De exemplu, soluția Digital Taskforce ECU permite automatizarea gestionării e-mailurilor și apelurilor de la clienți prin agenți AI de text și voce.

