Care sunt concluziile conferinței ZF Digital 2024?

Dacă vorbim de inteligenţa artificială, România încă se află mai degrabă în postura de teren de testare al acestei tehnologii. Practic, deşi companiile mari dezvoltă în România proiecte inovative, majoritatea iniţiativelor de A.I. locale rămân în faza de „testare“, axate pe copiloţi digitali, agenţi şi asistenţi virtuali care asistă angajaţii şi îi ajută să fie mai productivi. E una dintre concluziile conferinţei ZF Digital 2024.

Dacă lăsăm la o parte cele câteva companii mai mari care dezvoltă aici diverse proiecte şi dacă ne uităm la A.I. apar două cuvinte în aproape toate discursurile «testăm» şi toate tehnologiile de A.I. se numesc într-un fel sau altul copiloţi, agenţi sau asistenţi, ceea ce înseamnă că aici se va dezvolta în continuare software la comandă în următorii ani pentru că este foarte grea tranziţia pentru a genera proiecte şi produse interne. Se dezvoltă acest lucru, se creează econsistemul, dar va lua ceva timp pentru că avem 20-30 de ani de făcut outsourcing“, spune Andrei Dănilă, CEO al Code932 în cadrul conferinţei.

Daniel Tudose, country manager, Ericsson România & key account manager pentru Ericsson România şi Moldova

Noi folosim A.I. de ani de zile la Ericsson atât în dezvoltarea de produse software, cât şi în modul în care existăm ca organizaţie. Sunt două componente mari în care lucrăm cu A.I.: dezvoltarea de software pentru echipamentele noastre de telecomunicaţii și zona de producţie de conectivitate, unde A.I. este încorporat pentru a avea soluţii mai competitive în piaţă.“

Alexandru Ilie, IT director, Orange România

Inteligenţa artificială nu a creat un disruptiv masiv în activităţile noastre, dar testăm, explorăm, experimentăm în toate departamentele. Am pornit de la educarea utilizatorilor să înţelegem noi la ce putem folosi această nouă tehnologie. Am creat nişte programe interne, folosind şi conceptul de gamification să generăm idei de cum putem folosi intel-igenţa artificială. Unul dintre use case-uri a fost de automatizarea testelor.

 În anumite domenii am ajuns să generăm 10.000-20.000 de baterii de teste automatizate sau manuale pe care angajaţii noştri trebuiau să le ruleze pentru a face verificări.“

Cătălin Pătraşcu, head of cybersecurity consultancy, NTT DATA Romania

Revoluţia inteligenţei artificiale, pentru noi, cei din domeniu, face „meciul“ mai interesant. Inteligența artificială iniţial are aceste mecanisme de etică prin care îţi spune că nu vrea să-ţi arate cum se face, dar dacă pui întrebările corecte o să-ţi dea nişte paşi, scrie coduri. Pe zona de defence ne ajută foarte mult, analiştii noştri folosesc A.I. în anumite zone.  În cybersecurity avem o creştere, inclusiv pe piaţa din România, este condusă de complianţă deocamdată în România, de normele care trebuie respectate, companiile încep să-şi pună nişte sisteme, procese la punct.

Vezi continuarea pe https://www.zfcorporate.ro/.

Exit mobile version