- Studiul, publicat în JAMA Network Open, a implicat 50 de medici care au analizat șase istorii de caz bazate pe pacienți reali.
- Chatbot-ul OpenAI are o rată de succes de 90% în diagnosticare, față de 76% pentru medicii care l-au utilizat și 74% pentru cei care nu l-au folosit.
- Dr. Rodman spune că inteligența artificială ar trebui să sprijine medicii.
Dr. Adam Rodman, expert în medicină internă la Beth Israel Deaconess Medical Center din Boston, era încrezător că chatboții bazați pe inteligență artificială vor ajuta medicii să pună diagnostic. S-a înșelat.
Conform unui studiu, chatbot-ul, dezvoltat de OpenAI, a obținut o medie de 90% în diagnosticarea unei afecțiuni medicale dintr-un raport de caz și în explicarea raționamentului său. Medicii care au utilizat chatbot-ul au obținut o medie de 76%, iar cei care nu l-au folosit, 74%.
„Am fost șocat,” spune Dr. Rodman.
Dr. Rodman spune că sistemele de inteligență artificială ar trebui să fie „extensii ale medicilor”, ce oferă opinii secundare valoroase asupra unui diagnostic. Totuși, este clar că mai este mult de parcurs pentru a realiza acest potențial, scrie The New York Times.
Detalii despre studiu
Experimentul implică 50 de medici, rezidenți și medici specialiști, din câteva mari sisteme de sănătate americane.
Studiul a fost publicat în jurnalul JAMA Network Open.
Subiecții au primit șase istorii de caz și au fost evaluați pe baza capacității lor de a sugera diagnostice și de a explica raționamentul din spatele acestora.