Alexandru Ungureanu, Chatbot Solution Director, TotalSoft: Circa 35% dintre companii au nevoi pe care le putem automatiza cu ajutorul inteligenţei artificiale

Tehnologia reprezintă un factor care influențează creşterile cifrelor companiilor din ultimul deceniu, iar implementarea inteligenţei artificiale în domeniul resurselor umane este văzută ca o nevoie de peste o treime dintre companii, spune Alexandru Ungureanu, Chatbot Solution Director, TotalSoft, la conferinţa ZF HR Trends 2025.

„Urmărim trendurile şi tendinţele internaţionale. Circa 35% dintre companii reuşesc să identifice procese sau nevoi pe care le putem automatiza cu ajutorul inteligenţei artificiale şi aceştia sunt pionierii cu care mergem mai departe. Ne uităm şi la cei care încă nu vâd o aplicatibilitate a inteligenţei artificială în domeniul HR. Circa 29% dintre respondenţi nu văd în momentul de fata cum pot folosi AI”, spune Alexandru Ungureanu.

Ce spune Alexandru Ungureanu?

„Organizăm programe de internship şi anual luăm de pe băncile facultăţii în jur de 40-50 de tineri pe care ulterior îi pregătim în programele de internship, pentru a-i invata cu cele mai noi tehnologii şi să intre într-un mediu profesional aplicat.

Este important să fim atenţi la limita fină pe care trebuie să o trasăm între procesele unde putem folosi inteligenţa artificială şi cât o putem folosi şi între intervenţia umană. Important e sa reţinem că în HR este vorba despre oameni, sunt cea mai importantă resursă a unei companii. Tehnologiile ne ajută să fim mai agili, să se întâmple lucrurile mult mai rapid.

Adopţia tehnologiei în ultimii 8-10 ani – tehnologia este un factor care a influenţat foarte mult creşterile şi ne va ajuta în continuare să avem această creştere financiară a companiilor şi schimbarea e mai accelerată, este nevoie de oameni tineri, cu o altă dinamică”.

Exit mobile version