Novo Nordisk, producătorul Ozempic, aduce în piață un nou medicament pentru obezitate

Novo Nordisk, producătorul Ozempic, aduce CagriSema, un nou medicament pentru scăderea în greutate. Piața medicamentelor de scăderii în greutate are cel mai mare reach cultural la acest moment și ar putea ajunge la 130 de miliarde de dolari până în 2030.

Novo Nordisk acționează în cele mai mari piețe ale industriei farma

Novo Nordisk dezvoltă un nou medicament pentru obezitate, numit CagriSema. Producătorii vor să obțină o pierdere în greutate de cel puțin 25% prin medicamentul lor, cu mult peste competiția actuală. CagriSema, putem spune, reprezintă pariul Novo pentru a-și păstra poziția de lider pe piața farma a obezității. Competiția lor, Zepbound de la Eli Lilly, oferă momentan o pierdere în greutate de numai 21%.

Sistemul de injectare cu două camere al CagriSema administrează separat cele două substanțe, aduce provocări în producție, dar poate îmbunătăți eficacitatea și reduce efectele secundare, precum greața.

Novo speră să devină noul lider prin introducerea amilinei în formulă, hormonul răspunzător cu tăierea senzației de greață. Dacă are succes, CagriSema contracarează efectul de yo-yo al redobândirii greutății după oprirea tratamentului.

Calendarul Novo pentru lunile următoare

Novo este așteptată la raport pe 6 noiembrie. Prețul acțiunilor scade momentan cu 25% de la vârful din luna Iunie. În decembrie investitorii așteaptă să fie publicat studiul CagriSema pe un număr mai mare de persoane. Dacă totul merge conform planului, prețul acțiunilor nu ar trebui să crească prea mult, deoarece avem în vedere așteptările pozitive ale investitorilor. În schimb, dacă studiul nu este unul bun, asta ar putea însemna o scădere semnificativă în prețul acțiunilor.

„Anul viitor, atenția se va muta spre medicamentele orale,” spune Gareth Powell, șeful departamentului de sănătate de la Polar Capital. Echipa sa gestionează active în valoare de 3,6 miliarde de lire sterline (4,7 miliarde de dolari) și deține participații în Zealand, Novo, Eli Lilly și Amgen Inc. — care dezvoltă propriul său medicament injectabil pentru obezitate — în diverse portofolii.

După studiul CagriSema, Powell afirmă că atenția investitorilor se va îndrepta spre datele ce urmează să fie publicate anul viitor despre o pastilă pentru obezitate dezvoltată de Eli Lilly. Opțiunile pentru pastile ale companiei Novo sunt mai limitate după ce o pastilă aflată într-o etapă timpurie a dezamăgit analiștii în această toamnă. Compusul bazat pe amilină și GLP-1, similar cu CagriSema, necesită cantități mari de ingredient activ pentru a fi produs, ceea ce îl poate face mai puțin atractiv, spune Powell.
Totuși, acest lucru arată că, chiar dacă CagriSema nu își atinge obiectivele, Novo încă are opțiuni.

„Sunt foarte inteligenți”, spune Powell. „Oamenii sunt sceptici în privința companiei. Dar au un istoric incredibil.

Exit mobile version