Numărul de tranzacţii cu NFT-uri (non-fungible tokens) a explodat în al treilea trimestru, alimentat de jocurile bazate pe tehnologia blockchain, conform unui raport realizat de firma de analiză DappRadar, citat de Business Insider.
În T3/2021, NFT-urile au înregistrat 10,7 miliarde de dolari în ceea ce priveşte volumul de tranzacţionare, în creştere cu 704% faţă de trimestrul anterior, când totalul s-a încadrat sub 2 miliarde de dolari. O bună parte din performanţe se datorează unor jocuri populare pe blockchain care folosesc NFT-uri, precum Axie Infinity şi Splinterlands.
Pe lângă utilizatorii activi, activitatea din cadrul jocurilor este măsurată în funcţie de portofelele unice active. În medie, jocurile bazate pe blockchain au atras 754.000 de portofele active unice în fiecare zi a trimestrului 3, cu 140% mai mult faţă de T2/2021.
Axie Infinity, cel mai cunoscut joc de acest gen, a depăşit pragul de 1,5 milioane de utilizatori activi în perioada iulie-septembrie.
Utilizatori pot obţine bani din NFT-urile câştigate în cadrul respectivelor jocuri, certificatele de autenticitate putând fi vândute ulterior în schimbul unor criptomonede, într-un model „play-to-earn”.
Dincolo de jocuri, operele de artă au influenţat semnificativ volumul din ultimul trimestru.
Cea mai mare colecţie de NFT-uri vândută în T3 a fost „Ringers 879”, un ansamblu de forme geometrice abstracte care a fost vândut pentru 5,7 milioane de dolari, sau aproximativ 1.800 Ether.
În septembrie, o fotografie bazată pe Ethereum, numită „Some A–hole”, a fost cumpărată de rapperul american Snoop Dogg pentru 3,9 milioane de dolari.
DappRadar estimează că valoarea de piaţă a celor mai mari 100 de colecţii de NFT-uri (unde sunt incluse şi NFT-urile lansate de NBA) ajunge la circa 14,2 miliarde de dolari.
Certificatele de autenticitate NFT reprezintă o serie de identificatori electronici care confirmă unicitatea unei lucrări digitale, stocând datele pe blockchain, tehnologia de tip registru imuabil din spatele criptomonedelor.
Vânzările globale de NFT-uri au ajuns la 1,2 miliarde de dolari în iulie, jumătate din suma înregistrată în S1/2021, într-un moment în care cererea pentru jocuri pe blockchain creşte accelerat.