- Saylor, Strategy: Iarna cripto nu mai vine.
- Saylor, Strategy: Bitcoin ajunge la 1 milion de dolari.
- Saylor, Strategy: JP Morgan și alții vor cumpăra BTC la 1 mil. $.
- Strategy deține 582.000 BTC, la o evaluare de 64 mld. $.
- Bitcoin e cotat astăzi la 107.800 $, +15% în 2025.
- 116 companii publice dețin acum 809,1 mii BTC, +160% an/an.
- Evertz Pharma cumpără Bitcoin pentru bilanțul său.
- Evertz Pharma e prima companie din Germania care face asta.
- Bank of America își dezvoltă propria monedă stabilă.
Iarna cripto nu mai vine, iar Bitcoin se îndreaptă spre un milion de dolari, spune Michael Saylor, președintele executiv al companiei Strategy, într-o emisiune, la Bloomberg.
El mizează pe adopția instituțională și pe faptul că tot mai multe companii cumpără Bitcoin și-l dețin în trezorerie. Ceea ce scade foarte mult presiunea de vânzare.
JP Morgan și alți necredincioși în Bitcoin îl vom cumpără când ajunge la 1 milion, mai spune Saylor.
El vine cu a 3-a acțiune preferențială, pe care o folosește ca să strângă bani, cu scopul de a acumula aur digital.
El deține 582.000 de monede, la o evaluare de 64 mld. $. Reprezintă companiile care acumulează Bitcoin oportunitate?
Ce spune Felix Crișan, cofondator, Netopia Payments?
„Iarna cripto nu mai vine. Asta cred că este puțin relativă și depinde ce înțelege Saylor prin iarna cripto. Din anumite puncte de vedere, nu știu, hai să presupunem că iarna înseamnă că o să scadă valoarea cu 30% și o să rămână acolo timp de un an. Poate că asta e posibil să se mai întâmple. Însă să mai vedem scăderi de, cum au fost în trecut, de 70-80%, mie mi se pare extrem de improbabil, pentru că pe măsură ce crește valoarea Bitcoin-ului, scăderea pieței, care acum este 2, ceva trilioane de dolari, să scadă cu 80%, asta înseamnă că se duc 1,6 miliarde, se duc, dispar, ceea ce este relativ improbabil.
Bitcoin-ul se duce la un milion? Asta este, iar cred că foarte probabil și aici trebuie să ne gândim că, practic, sunt doi vectori care duc Bitcoin-ul la un milion. Și anume, pe de-o parte, performanța lui ca și asset-ul de păstrarea valorii, dar și, pe partea cealaltă, când zici că este un milion de dolari, nu înseamnă că nu e suficient ca, sau avem scenariul în care Bitcoin-ul rămâne la fel, dar valoarea lui exprimată în dolari scade pentru că crește, pentru că valoarea dolarului sau puterea de cumpărare a dolarului scade. Atunci el poate să ajungă la un milion prin jumătate, să zic, prin faptul că scade puterea de cumpărare a dolarului sau a eurolui, dar și că există o cerere mai mare pe partea de cumpărare de Bitcoin.
Și să ne uităm și la faptul că, nu știu, în ziua de azi, cred că sunt niște minime istorice în ceea ce privește deținerile pe exchange-uri. Deci, practic, oamenii cumpără și nu mai țin banii pe exchange-uri, ceea ce poate semnifica faptul că nu mai vorbim cu niște oameni care fac trading sau cu scopuri principale de trading, ci cu scopul principal de a-l păstra pentru acumulare, pentru a crește valoarea.
Eu cred că, cel puțin pentru o perioadă de timp, narativele astea vor rămâne paralele și se vor dezvolta independent. Și asta vine doar cumva din natura umană. Adică o să fie suficient de mulți cripto-sceptici care vor spune că e chestia asta, că cripto e prostie, lăsați-ne. Să nu uităm că pe orice metri ne uităm în momentul de față că adopția când vine vorba de… Mă rog, nu doar la nivel declarativ. La nivel declarativ o să iasă că sunt unele țări în care 30% sau 50% din oameni zic că au cripto. Când vorbim de adopția în sensul ăsta de self-custody, de lucruri de genul ăsta, acolo eu cred că suntem mult sub 10%, ca urmare este un spațiu mare de creștere.
Și aici ce mi se pare foarte interesant, cât ați menționat de Circle, care a avut IPO acum săptămâna asta și ca să ne exprimăm în termen de Web 3 a făcut 3X de la IPO, cam pe acolo pe undeva, mi se pare foarte interesant Circle-ul, exact în narrativa asta de Web 3 vs. Web 2, pentru că CEO-ul Circle-ul este Jeremia Lea. Iar Jeremia Lea este unul dintre pionierii Web 1. Da? Deci dacă e cineva mai în vârstă, așa cum sunt, știu eu, și aduce cu ce tool-uri făceam în anii 2000 site-uri și cu ce tehnologie lucram, ne aducem aminte de Homesite, ne aducem aminte de Gera, ne aducem aminte, după aceea, mai încolo, de Macromedia, cei care au inventat, să zicem, Flash-ul.
Deci, practic, Jeremia Lea vine din partea aia și el a existat, așa să zicem, în persoana lui, un fir-roșu care leagă narativele astea 3, care mi se pare foarte interesant”, spune el.
