- Norofert intră pe piaţa din Brazilia
- Acțiunile Norofert sunt cotate la 3,3 lei pe unitate, -7,3% în 2025
- 9 luni/2025: NRF are profit net de 4,5 mil. lei, față de 1,3 mil. lei în 2024
Ce urmează pentru Norofert în 2026?
Compania a intrat in prima etapa a majorarii de capital prin alocarea drepturilor de preferinta.
Si inregistreaza în primele 9 luni din 2025 o cifră de afaceri de 29 milioane lei, în scădere cu 18% an/an, şi un profit net de 4,5 milioane lei, comparativ cu 1,3 milioane lei în perioada similară din 2024.
Norofert vrea sa-si consolideze prezenţei pe pieţele din SUA şi Brazilia, care ar putea genera în următorii trei ani până la 40% din cifra de afaceri a grupului, spune Vlad Popescu, Preşedintele Consiliului de Administraţie Norofert.
Ce face Norofert cu banii strânși din majorarea de capital și când se desfășoară? Ce spune Vlad Popescu, președinte CA Norofert, pentru Aleph Business?
El spune că Norofert are trei direcții majore pentru majorarea de capital. El spune că prima direcție este investiția în Statele Unite, unde compania are deja activitate, are filială profitabilă și are creștere de la an la an. A doua direcție este Brazilia, piață deschisă în octombrie, unde Norofert inaugurează fabrica din statul Santa Catarina, iar vânzările încep din ianuarie, cu investiții în materie primă și în echipa de vânzări. A treia direcție este România, unde Vlad Popescu spune că Norofert crește prezența, pentru că vede o relansare a agriculturii românești începând cu 2026, după trei ani dificili în agribusiness-ul local.
Ce urmează în 2026 și în anii următori, care sunt cele mai mari provocări și ce avantaje are Norofert?
Vlad Popescu spune că 2026 înseamnă stabilizare și relansare pentru agricultura românească și că Norofert acoperă cât mai mult din piață, într-un context în care piața se reașază. Pentru piețele externe, el spune că obiectivul este ca Statele Unite și Brazilia să ajungă la 40% din cifra de afaceri a grupului. El spune că Norofert nu intră pe piețe noi în următorii trei ani, pentru că Statele Unite și Brazilia au nevoie de consolidare și maturizare, iar o piață nouă diluează eforturile și reduce focusul. Vlad Popescu mai spune că aceste piețe sunt mari, sunt mai mature, au o situație financiară mai bună la nivel de fermieri și au un comportament de plată mai bun.
De ce alege Norofert extinderea în Brazilia și Statele Unite și ce oportunități vede acolo față de piața locală?
Vlad Popescu spune că Statele Unite și Brazilia sunt piețe foarte mari și că omologarea produselor este valabilă pentru toată piața. El compară cu Uniunea Europeană, unde spune că omologarea și birocrația se fac pentru fiecare țară, iar fără omologare nu se vinde. El mai spune că fermierii din Statele Unite și Brazilia cunosc bine produsele pe care Norofert le vinde și le folosesc de mulți ani. Vlad Popescu spune că în Statele Unite se văd deja avantajele prin creșterea din ultimul an și jumătate de la deschiderea fabricii. El enumeră avantaje competitive precum prețuri bune, multiformulare, consorții de bacterii în aceleași produse și economii pe hectar pentru fermieri.
