Răzvan Mihăescu, investitor la BVB: Cris-Tim este lider pe segmentul ei de piață

Acţiunile Cris-Tim cresc cu 6% la debutul de azi de la BVB, după un IPO istoric cu aproape 8.500 de subscrieri. Primele tranzacţii sunt realizate la 17,5 lei pe un rulaj de aproximativ 8 milioane de lei, scrie ZF.
Startul în forţă marchează un nou IPO de referinţă pentru piaţa locală, după o ofertă care atrage aproape 8.500 de investitori şi cerere record pe tranşa de retail. Listarea Cris-Tim Family Holding, unul dintre cei mai mari producători locali din industria alimentară, vine după finalizarea unei oferte publice în valoare de 454 milioane de lei, derulată între 17 şi 29 octombrie 2025. Preţul final al ofertei a fost stabilit la 16,5 lei pe acţiune, iar acum acțiunile se tranzacționează la 17,6 lei pe unitate.

Ce concluzii tragem după listarea istorică a Cris-Tim și după debutul în forță al acțiunilor pe bursa locală? Ce spune Răzvan Mihăescu, investitor la BVB, pentru Aleph Business?

”În primul rând, dacă ne referim la concluzii, aș spune că s-a confirmat o teză sau poate un scenariu pe care mulți participanți din piață îl anticipau și pe care l-am văzut aplicat și la Hidroelectrica, și anume faptul că, atunci când avem o ofertă pentru care cererea este foarte mare, pentru care gradul de subscriere este extrem de ridicat și unde, implicit, rata de alocare devine mai mică – cum am avut, de exemplu, la Cris-Tim, inițial, o suprasubscriere de 43 de ori, iar apoi, după ce o parte din tranșa instituțională s-a mutat în tranșa de retail, acest grad a scăzut – se pare că cererea de acțiuni și presiunea la cumpărare se mențin și în ziua listării.

Practic, investitorii care nu au reușit să cumpere cât și-au dorit în ofertă își completează acum deținerile și își suplimentează pozițiile cumpărând direct din piață, lucru pe care, cum spuneam mai devreme, l-am văzut prin evoluția de 6% sau cât a fost cotația în prima zi de tranzacționare. Aș spune că este un semnal pozitiv pentru piață, este o companie antreprenorială extrem de vizibilă și de mare în România, care este cu adevărat lider de piață în segmentul său de activitate și cred că acesta este unul dintre exemplele care confirmă că există lichiditate în piață, că există interes din partea investitorilor pentru companii eficiente și funcționale, care au o strategie bine gândită și că mai sunt necesare companii, pentru că există interes, iar aceste companii care vin vor ajuta și la creșterea lichidității și vizibilității pieței noastre.”

Exit mobile version