Purcari Wineries raportează o scădere de 11,25% a câștigului EBITDA pentru primul semestru din 2025 ce ajunge la 49,06 milioane lei, în timp ce veniturile cresc cu 17,79%, la 195,40 milioane lei. Vânzările cresc pe piețele din România (+20%), Moldova (+12%) și Bulgaria (+33%)

purcari vin

Purcari Wineries raportează o scădere de 11,25% a câștigului EBITDA pentru primele șase luni din 2025 ce ajunge la 49,06 milioane lei, față de 55,28 milioane lei în perioada similară din 2024. Deși veniturile consolidate cresc cu 17,79%, ele ating 195,40 milioane lei, comparativ cu 165,89 milioane lei anul trecut, costul vânzărilor crește cu 29,03% și ajunge la 108,23 milioane lei, potrivit raportului BVB.

Cum se mișcă vânzările pe piețele internaționale?

Compania înregistrează creșteri semnificative ale vânzărilor pe piețele externe: în România, vânzările cresc cu 20%, în Moldova cu 12%, iar în Bulgaria cu 33%. Creșterea din Bulgaria este susținută de achiziționarea podgoriei Angel’s Estate.

Care e performanța financiară pe piețele interne și internaționale?

Marca Purcari reprezintă 74% din vânzările realizate în România. Deși veniturile cresc, profitul net scade cu 46,58% și ajunge la 15,64 milioane lei, comparativ cu 29,28 milioane lei în 2024.

Care e dividendul distribuit acționarilor?

Compania va distribui un dividend de 4% din profitul net anual de 55,51 milioane lei ce oferă un randament atractiv acționarilor.

Care sunt activele și datoriile?

În data de 30 iunie 2025, activele totale ale Purcari Wineries sunt de 801,74 milioane lei, în creștere cu 8,44% față de sfârșitul anului trecut. În același timp, datoriile totale cresc cu 20,90% și ajung la 412,34 milioane lei.

Maspex preia Purcari

În vara anului 2025, Maspex devine acționarul majoritar al Purcari și preia 72,80% din acțiunile companiei. Această achiziție are loc în cadrul unei oferte publice de preluare, iar valoarea de piață a Purcari este estimată la 852,02 milioane lei (168,33 milioane euro).

Exit mobile version