Cris-Tim devine prima companie alimentară de anvergură care ajunge la cota Pietei Reglementate a BVB

Cris-Tim Family Holding debutează la BVB cu un IPO de 454 mil. lei și o capitalizare de 1,33 mld. lei

Cris-Tim Family Holding debutează pe 26 noiembrie 2025 pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București, sub simbolul CFH, și derulează o ofertă publică inițială în valoare de 454,35 milioane lei. Compania ajunge la o capitalizare bursieră de 1,33 miliarde lei (261,3 milioane euro) la prețul de 16,5 lei pe acțiune, iar free-float-ul se situează la 34,48% din capitalul social. În ofertă se vând 27.790.000 de acțiuni, din care 5.600.000 acțiuni noi, 20.866.667 acțiuni existente și 1.323.333 acțiuni supra-alocate, iar tranșa de retail înregistrează o suprasubscriere record de 42 de ori, respectiv 32 de ori după realocarea a 5% din tranșa investitorilor instituționali.

Fondatorii păstrează 65,49%, iar BERD și fonduri de pensii devin acționari-cheie

În urma IPO-ului, Cris-Tim primește o infuzie efectivă de capital de 397,5 milioane lei, formată dintr-o majorare de capital de 91,5 milioane lei și rambursarea de 306 milioane lei a unor împrumuturi intra-grup de către Rangeglow Limited. Antreprenorii fondatori, Radu și Cristina Timiș, păstrează controlul asupra companiei și dețin 65,49% din acțiuni prin Rangeglow Limited. Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare intră în acționariat cu 5,01%, iar Fondul de Pensii Administrat Privat NN deține 7,61%, alături de alți investitori instituționali locali, inclusiv fonduri de pensii obligatorii și facultative și fonduri deschise de investiții. BCR și BRD acționează ca Co-Aranjori Mandatați, iar case de avocatură de top acordă asistență juridică pentru ofertă.

Capitalul atras finanțează un plan de investiții de 890 mil. lei și extinderea liderului din mezeluri și ready-meals

Fondurile atrase în IPO se folosesc în proporție de peste 87% pentru planurile de dezvoltare și investiții ale companiei în perioada 2025–2030, plan care prevede investiții totale de 890 milioane lei, din care 768 milioane lei pentru segmentul Mezeluri și 121 milioane lei pentru ready-meals și alte proiecte. Cris-Tim, companie fondată în 1992, este lider pe piețele de mezeluri și ready-meals și operează trei fabrici cu o capacitate totală de 215 tone/zi, inclusiv unitatea de la Filipeștii de Pădure cu 50.000 mp și 165 tone/zi. Compania este prezentă cu brandurile sale în toate cele 13 rețele moderne de retail, în peste 15.000 de magazine tradiționale, în 18 magazine proprii și exportă în 17 țări europene. Managementul subliniază că listarea marchează un moment de cotitură pentru business, confirmă interesul investitorilor pentru industria alimentară și deschide drumul altor antreprenori către finanțare prin piața de capital.

Exit mobile version