Raiffeisen Bank România încheie anul 2024 cu un profit net de 1,67 miliarde de lei și active de peste 82 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior. Soldul creditelor acordate clienților crește cu 9%

Raiffeisen Bank România, a șasea cea mai mare bancă din țară după active, obține un profit net de 1,67 miliarde de lei în anul 2024 și menține astfel un nivel similar celui din 2023, scrie ZF.

Activele băncii înregistrează o creștere semnificativă de 17%, ce depășește pragul de 82 miliarde de lei. Cheltuielile operaționale cresc cu 9% față de anul anterior.

Care este evoluția portofoliului de credite?

În zona de creditare, soldul creditelor acordate clienților crește cu 9%. Creditele pentru persoane fizice avansează cu 6%, datorită cererii sporite pentru creditele de nevoi personale, care cresc cu 9%.

Creditele acordate companiilor urcă cu 10%, impulsionate de programele guvernamentale IMM Invest și Invest EU, precum și de parteneriatele cu instituții internaționale (BEI, FEI, BERD).

Creditele de nevoi personale negarantate înregistrează o creștere de 38%, iar creditul de refinanțare se relansează și înregistrează creșteri semnificative.

În segmentul creditelor verzi, banca menține o pondere de 39% din volumele pentru achiziționarea unei locuințe.

Cum evoluează indicatorii financiari?

Soldul depozitelor continuă să se consolideze și înregistrează o creștere de 20%, impulsionat de toate segmentele de clienți.

Depozitele persoanelor fizice cresc cu 14%, iar cele ale persoanelor juridice cu 30%. Rata de adecvare a capitalului se situează la 21,80%, peste nivelul minim solicitat de BNR (17,81%).

Expunerile neperformante se mențin la un nivel redus (1,55%), iar indicatorul de lichiditate (LCR) atinge 270% și depășește cerințele minime (100%).

Rata fondurilor proprii și a pasivelor eligibile (MREL) se situează la aproximativ 35%, peste cerințele regulatorii de 32%.

Digitalizarea și simplificarea devin priorități esențiale

Digitalizarea rămâne o prioritate, evidențiată de o creștere de 440% a numărului de clienți înrolați integral digital.

La sfârșitul anului, peste 1,8 milioane de clienți persoane fizice utilizează serviciul de mobile banking Smart Mobile, iar 80% dintre aceștia accesează aplicația cel puțin o dată în luna decembrie.

Raiffeisen lansează o nouă platformă digitală pentru înrolarea rapidă a întreprinderilor mici și mijlocii, destinată inițial companiilor cu un singur acționar.

Banca pune accent pe IMM-uri și start-up-uri

Creditele noi acordate IMM-urilor cresc cu 11% și generează un volum de peste 155 milioane de euro prin programele guvernamentale IMM Plus.

Alte 140 milioane de euro se acordă prin parteneriatul cu Fondul European de Investiții (EIF) în cadrul acordurilor de garantare Microfinanțare și Competitivitate.

Comunitatea factory by Raiffeisen Bank finanțează peste 560 de start-up-uri, cu o valoare totală a finanțărilor de peste 30,5 milioane de euro.

Care sunt performanțele în divizia de leasing?

Raiffeisen Leasing înregistrează o creștere de 67% a volumelor noi de business, comparativ cu anul precedent.

Portofoliul de finanțări acordate clienților crește cu 42% față de 2023 și reflectă o implicare semnificativă în susținerea dezvoltării afacerilor prin soluții de leasing atractive.

Exit mobile version