A.I.-ul sau cel mai căutat bancher. Cum implementează băncile din România tehnologia?

A.I.-ul sau cel mai căutat bancher în zilele noastre. JP Morgan, Goldman Sachs îl au asistent personal.
Imaginează-ți cum ar fi ca un robot să-ți dea credit pe loc, 100% digital sau să-ți răspundă la orice întrebare.
La noi, băncile locale îl implementează deja în relațiile cu clienții și zona de safety. Cum fac asta?

Cum folosește ING A.I.-ul în zona de safety?

Corina Cristescu, head of digital channels la ING Bank România, spune că A.I.-ul are deja o istorie bine stabilită pe două direcții: detecția de malware și detecția de fraudă. ING folosește A.I.-ul predictiv în care reușim să potrivim diferite rețete de interacțiuni în timp real pe care A.I.-ul le poate considera ca fiind premergătoare unor interacțiuni frauduloase sau unui risc de expunere la malware. Și suntem foarte mândri cu rata de detecție și de prevenție.

Cum folosește ING A.I.-ul în relația cu clienții?

Atunci când tu, ca și client, suni în call center și faci o solicitare, în spate există un A.I. care îți traduce și interpretează această solicitare și o potrivește cu potențiale soluții pe care i le oferă agentului ca să te poată ajuta mai fâșneț, mai rapid. Aici e vorba despre procesarea limbajului natural.

Următoarea implementare este și mai rapidă, întrucât deja avem și funcționalitatea de chat, astfel încât nici nu mai trebuie clienții să ne sune. Îi încurajăm să scrie direct, iar problemele, intențiile lor vor fi interpretate spre o soluționare chiar mai rapidă. Aici lucrurile sunt în mișcare, evoluează.

Care sunt trendurile A.I. in banking?

Că tot am vorbit de interacțiune, unul dintre dintre trend-uri este A.I.-ul generativ. Pentru a putea să implementăm și să echipăm, de fapt, chatbots cu funcționalități din ce în ce mai potrivite și mai sofisticate care exact soluția de care ai nevoie.

Pe de cealaltă parte, procesele de creditare și procesele, în mod normal, sunt mai lungi. Aici, recunoașterea optică a caracterelor, care este o implementare de A.I. foarte potrivită pentru asemenea instanțe, va ajuta toți clienții să reușească să interpreteze rapid documente, să nu își mai pierdă timp în interacțiuni dificile de a aduce, a trimite, a semna documente în procesele de creditare și altele asemenea, mai spune Corina Cristescu.

Ce înseamnă inteligența artificială pentru Raiffeisen Bank?

Mihaela Văcaru, Director of Advanced Analytics & Early Warning Systems la Raiffeisen Bank Romania spune că A.I.-ul reprezintă o imensă oportunitate, mai ales pentru bănci.

Și spre deosebire de alții care au temeri, în sistemul bancar există o mare experiență în legătură cu modelarea și analizele predictive

Avem curaj să mergem mai departe cu tehnologia. Acum sunt tehnici de modelare și tehnologii pe care acum câțiva ani nici nu le visam, pe care noi le vom folosi atât în analiza predictivă, cât și în eficientizarea operațională în activitatea noastră.

Raiffeisen a dezvoltat ARI, un asistent virtual inteligent al bancii, care vorbește cu toți colegii băncii și, pe baza bazei de cunoștiințe din fiecare zonă a băncii, le oferă răspunsuri atunci când ei nu se descurcă.

ARI nu a început să vorbească cu toți colegii deodată. A avut implementări graduale și încă „exersează”.

Ce înseamnă A.I.-ul pentru Unicredit Consumer Financing?

Sorin Drăgulin, CEO-ul Unicredit Consumer Financing spune pentru Aleph Business:

„A.I.ul este un ajutor extrem de mare pentru noi ca persoane și ne face din oameni superoameni. Ne dă un acces ușor la o informație vastă și bine structurată.
Cu siguranță, în următorii ani va contribui decisiv la progresul nostru, al oamenilor în general și, cu siguranță, și al României. Cred că ce este extrem de important în direcția asta este, pe lângă folosirea inteligenței artificiale și digitalizarea și automatizarea fluxurilor.
Avem implementat robotul Ioana, care răspunde la telefon. Este un Natural Language Understanding, care, practic, ajută în servisarea clientului mult mai rapid și oferirea unor răspunsuri 24/7 pe anumite teme și pentru anumite lucruri în care clienții de obicei trebuiau să aștepte să interacționeze cu cineva.”

În Unicredit Consumer Finance, peste 90% dintre documentele contractuale sunt semnate complet digital. Nu mai intervine deloc hârtia. Avem fluxuri automatizate, ceea ce înseamnă că intervenția oamenilor în aceste fluxuri este din ce în ce mai mică.
Decizia în cazul riscului, care de obicei se ia de către o persoană, la Unicredit este în proporție de peste 70% luată de sistem, mai spune Drăgulin.

Exit mobile version