Trump elimină din mai scutirea de taxe vamale pentru importurile mici din China, ceea ce duce la creșteri semnificative de prețuri, în special la retailerii online ca Shein și Temu

Până în aprilie, consumatorii americani care comandau haine de la site-uri populare chinezești precum Shein beneficiau de scutirea de taxe vamale pentru bunuri cu valoare sub 800 de dolari, datorită regulii de minimis. Însă, din 2 mai, administrația Trump a anulat această excepție pentru importurile de valoare redusă din China și Hong Kong. Drept urmare, aceste colete, ce adesea proveneau de la comercianți online chinezi, încep să fie taxate cu tarife în jur de 30%. După aproape două luni, consumatorii americani încep să resimtă creșterea prețurilor, scrie Reuters.

Cum evoluează creșterea volumului de colete duty-free din China?

Importurile mici scutite de taxe (minimis) cresc exponențial în ultimii ani. În anul fiscal 2020, în SUA intră aproximativ 637 milioane de astfel de colete, iar în 2024 numărul depășește 1,36 miliarde, din care circa 75% provin din China. În 2022, peste 30% din aceste colete sunt trimise doar de Shein și Temu, ceea ce înseamnă aproximativ 400 de milioane de pachete duty-free în 2024 dacă tendința se menține.

Care e impactul asupra prețurilor după eliminarea scutirii de minimis?

Cu eliminarea scutirii, aceste colete devin supuse tarifelor, ceea ce duce la creșteri semnificative de preț. Reuters urmărește prețurile a 70 de articole de îmbrăcăminte de pe site-ul Shein în SUA și constată că înainte de 2 mai prețurile cresc brusc, apoi scad ușor, dar rămân cu 12,5% mai mari decât înaintea tarifelor. Ulterior, în iulie, prețurile urcă din nou și ajung la niveluri record. Pentru un coș format din 10 articole cu cea mai mare creștere procentuală, costul crește cu 123%, de la 31 la 69 de dolari.

Cum evoluează creșterea prețurilor pentru articolele scumpe?

Reuters analizează și 100 de articole vestimentare mai scumpe de pe Shein, cu prețuri între 80 și 270 de dolari și constată o creștere medie a prețului de 23%. Creșterile procentuale sunt mai mari la articolele ieftine, ceea ce indică o povară disproporționată pentru consumatorii care cumpără produse mai accesibile.

Care e reacția consumatorilor?

Shanquea Walker, o clientă fidelă Shein din Georgia, recunoaște că nu mai face cumpărături pe site de când prețurile au crescut semnificativ. Ea observă că o rochie care costa 9 dolari ajunge să coste 29 de dolari, ceea ce afectează bugetul familiei sale.

Exit mobile version