ANPC vrea ca firmele să afișeze adaosul comercial aplicat produselor

Direcția Generală Control și Supraveghere Piață din cadrul ANPC publică un proiect de ordin prin care firmele trebuie să informeze consumatorii despre adaosul comercial aplicat produselor.

Această informație se inscripționează direct pe produs sau în apropierea acestuia, în același câmp vizual cu prețul de vânzare. Caracteristicile de afișare, font, culoare și mărime, rămân identice cu cele utilizate pentru preț.

Care sunt regulile pentru comerțul online?

Pentru produsele comercializate online, adaosul comercial apare în același câmp vizual cu prețul și utilizează aceleași caracteristici grafice. Această măsură asigură o transparență sporită în privința modului de formare a prețurilor.

Care este scopul proiectului?

Prin acest ordin, autoritățile urmăresc o mai bună informare a consumatorilor din România, ce le oferă date clare despre prețurile produselor.

Consumatorii își pot lua decizii în cunoștință de cauză și își optimizează alegerile economice și pot elimina produsele care nu corespund criteriilor lor financiare.

De ce este necesară măsura?

În prezent, lipsa de transparență cu privire la formarea prețurilor reprezintă o problemă semnificativă. Proiectul evidențiază necesitatea unui mecanism eficient care clarifică modul în care se stabilește prețul final al unui produs, ce pornește de la prețul de bază al producătorului.

Propunerea de ordin se află în dezbatere publică până la 28 martie 2025, timp în care se primesc sugestii și propuneri pentru îmbunătățirea sa.

Exit mobile version