- Vânzările de produse nealimentare cresc cu 14%, ceea ce contribuie semnificativ la expansiune, arată datele INS.
- Faţă de septembrie 2023, volumul cifrei de afaceri din comerţ crește ca serie brută cu 10,3% şi ca serie ajustată cu 10,7%.
- Faţă de luna august a anului trecut, afacerile din retail scad ca serie brută cu 2,7%, iar ca serie ajustată cresc cu 0,9%.
În primele nouă luni ale anului 2024, sectorul retail din România are o performanță robustă, cu o creștere totală de 8,4% comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut. Evoluția pozitivă este în mare parte datorată majorării vânzărilor de produse nealimentare, care au crescut semnificativ.
Vânzările de produse nealimentare au avut un impact major asupra rezultatului general al sectorului, care cresc cu 14,3%, ceea ce sugerează o cerere sporită din partea consumatorilor pentru articole precum îmbrăcăminte, electronice și bunuri de uz casnic. Tendința poate fi atribuită atât unei economii în recuperare, cât și diversificării ofertei comerciale.
Un alt aspect care susține creșterea vânzărilor este cea a produselor de tip băuturi şi tutun, cu un plus de 4,1% şi de vânzările de carburanţi în magazine specializate, cu plus +3,6%.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 13,4%, cele de alimente, băuturi şi tutun cu 3,6%, iar cele de combustibili cu 3,5%.
Care e stabilitatea vânzărilor alimentare?
Segmentul vânzărilor alimentare crește cu 2,5%, ceea ce indică o stabilitate în consumul de produse alimentare, dar și o posibilă saturare a pieței. Inflația și fluctuațiile prețurilor pot influența comportamentul consumatorilor în acest sector.
Creșterea generală de 8,4% ar putea continua, având în vedere tendințele actuale ale consumatorilor și adaptarea retailerilor la noile condiții de piață. Este esențial ca jucătorii din acest sector să rămână flexibili și să inoveze pentru a răspunde cerințelor tot mai diverse ale consumatorilor.