Comisia Europeană vorbeşte azi cu reprezentanţii TikTok în contextul alegerilor din România

Comisia Europeană discută cu autoritățile române și TikTok despre rolul avut în alegerile prezidențiale din România și victoria unui candidat, scrie ZF.

Plângerea României susține că algoritmii TikTok au “amplificat” conținutul lui Georgescu în detrimentul altor candidați, potrivit lui Valentin-Alexandru Jucan, vicepreședintelui autorității de reglementare.

Bucureştiul cere Comisiei Europene să lanseze o investigaţie oficială asupra aplicaţiei, în conformitate cu normele ce privesc reţelele sociale ale blocului comunitar, iar un deputat european de rang înalt cere ca directorul executiv al TikTok să se prezinte în faţa Parlamentului European pentru a răspunde la întrebări.

Mediul digital trebuie să fie unul sigur, lipsit de manipulări şi ingerinţe care să afecteze discursul civic şi procesele democratice. În urma intervenţiei mele de ieri (miercuri – n.r.) în Parlamentul European, Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorilor (IMCO) a decis să organizeze marţi, 3 decembrie, o audiere oficială cu reprezentanţii TikTok. Tema va fi «Îndeplinirea obligaţiilor TikTok prevăzute în Directiva Serviciilor Digitale (DSA) în contextul ultimelor evoluţii»”, anunță Dan Nica, într-o postare pe Facebook.

TikTok respinge acuzaţiile

Călin Georgescu, un candidat naționalist și pro-rus, câștigă primul tur cu ajutorul popularității pe TikTok. România cere o investigație oficială, iar ANCOM anunță că începe procedura pentru blocarea TikTok.

Solicit, din data de (…) 28.11.2024, suspendarea platformei TikTok pe teritoriul României, până la finalizarea anchetei de către instituţiile statului cu privire la manipularea procesului electoral”, scrie Pavel Popescu pe Facebook.

Vine și răspunsul. Compania neagă acuzațiile și consideră că rapoartele despre alegeri sunt inexacte. Paolo Ganino, purtătorul de cuvânt, spune că „rapoartele extrem de speculative cu privire la alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare”.

Companiile care încalcă legea riscă penalități de până la 6% din cifra de afaceri anuală globală.

TikTok adaugă că are o colaborare „proactivă” cu Comisia Electorală din România pentru a promova informații electorale de încredere.

Exit mobile version