Unii profesori văd instrumentul de inteligență artificială ChatGPT ca pe o oportunitate în educație, considerându-l o metodă ingenioasă de învățare și predare. În opinia profesorilor, copiilor li s-ar putea cere, spre exemplu, să genereze un text folosind chatbotul și apoi să îl editeze ei înșiși, identificând erorile pe care acesta le-a produs. Metoda ar fi utilă în sensul în care elevii și-ar îmbunătăți astfel exprimarea și stilul de scriere în general, scrie Futurism.
O profesoara de engleză din SUA, pe nume Kelly Gibson, a povestit cum și-a petrecut vacanța de iarnă folosind ChatGPT și găsind modalități de a-l încorpora în lecțiile ei de predare. Gibson, care predă de 25 de ani, a comparat chatbotul cu celelalte instrumente tehnologice deja existente în școli care îmbunătățesc, nu înlocuiesc, învățarea și gândirea critică. „Nu știu încă cum să o fac bine, dar vreau ca chatbot-ul AI să devină ca un calculator pentru scris”, spune ea. Gibson este de părere că instrumentul AI i-ar putea ajuta pe elevi să-și îmbunătățească scrierea, scrie Futurism.
De asemenea, Olya Kudina a folosit ChatGPT ca instrument de predare la propriile sale cursuri de la Universitatea de Tehnologie Delft din Olanda, unde predă cursuri universitare și postuniversitare despre inteligența artificială. În decembrie, ea a organizat o sesiune de dezbateri în rândul studenților folosind ChatGPT. Grupurile de elevi au prezentat mai întâi trei argumente și două contraargumente, susținute de referințe academice, fără a folosi instrumentul de inteligență artificială. Aceștia au introdus apoi sarcinile de lucru pe ChatGPT și pe GPT-3, comparând răspunsul generat de chatbot cu propriul lor text inițial.
Kudina este de părere că profesorii nu ar trebui nici să interzică ChatGPT și nici să îmbrățișeze tehnologia fără să ia în calcul consecințele, scrie Futurism. Ea susține ca profesia ei se „apropie în mod critic” de tehnologie și de aceea încearcă să găsească modalități mai creative de a colabora cu inteligența artificială.
În ianuarie, la începutul noului semestru, școlile publice din New York au interzis ChatGPT pe dispozitivele și rețelele școlare din cauza „preocupărilor legate de impactul negativ asupra învățării elevilor și preocupărilor privind siguranța și acuratețea conținutului”, după cum a declarat un purtător de cuvânt pentru Chalkbeat.
În cazul în care ChatGPT va fi introdus în școli așa cum își doresc atât unii profesori cât și elevii, asta nu înseamnă că ChatGPT nu va perturba deloc educația. Chatbotul a luat amploare într-un moment în care mulți profesori se confruntă încă cu epuizarea de după învățarea la distanță din timpul pandemiei. Acum, un alt fenomen tehnologic amenință să le schimbe întreaga abordare asupra predării, solicitând mai multă muncă din partea celor care trebuie să se adapteze, dar și un val de confuzie, scrie Futurism.