- Utilizatorii Facebook se plâng tot mai mult de spam-ul generat de A.I., care permite crearea de conținut fals și conturi automate, scrie CNN.
- Sunt peste 827 de milioane de conturi false, ceea ce reprezintă circa 4-5% din utilizatorii activi ai platformei, conform Facebook.
- Facebook implementează măsuri de combatere a spam-ului, dar provocările persistă și afectează interacțiunile autentice ale utilizatorilor.
Facebook, una dintre cele mai mari platforme de socializare din lume, se confruntă cu o situație din ce în ce mai mare legată de spam și conturi false, în special în contextul avansului rapid al tehnologiilor de inteligență artificială. Instrumentele permit spamerilor să creeze conținut care pare autentic, dar care are scopuri înșelătoare, scrie CNN.
Cercetările arată că spamerii folosesc din ce în ce mai mult imagini și texte generate de A.I. pentru a atrage atenția utilizatorilor. Tehnicile includ crearea de conturi automate care postează mesaje și comentarii menite să direcționeze utilizatorii către site-uri externe, adesea de calitate scăzută sau frauduloase.
Spam-ul nu doar că afectează experiența utilizatorilor, dar și reputația afacerilor care utilizează platforma pentru a interacționa cu clienții. Conturile false pot lăsa recenzii negative sau pot genera comentarii care distorsionează percepția publicului asupra unei mărci. Situația creează un mediu de nesiguranță, în care utilizatorii nu mai pot distinge între conținutul autentic și cel fals.
Ce măsuri ia Facebook?
În ciuda provocărilor, Facebook vine cu diverse măsuri pentru combaterea spam-ul. Acestea includ filtre pentru comentarii și mesaje, precum și opțiuni de raportare a conținutului suspect. Utilizatorii sunt încurajați să le utilizeze pentru a-și proteja paginile și pentru a reduce impactul spam-ului asupra interacțiunilor lor.
La rândul său, Meta, compania mamă a Facebook, lucrează „pentru a elimina și a reduce răspândirea conținutului spam pentru a asigura o experiență pozitivă a utilizatorilor, oferindu-le acestora control asupra feed-ului lor și încurajând creatorii să utilizeze instrumente de inteligență artificială pentru a produce conținut de înaltă calitate care respectă standardele noastre comunitare”, spune purtătorul de cuvânt Erin Logan într-o declarație. „De asemenea, luăm măsuri împotriva celor care încearcă să manipuleze traficul prin implicare neautentică, indiferent dacă folosesc sau nu AI.”
Ce postări apar în feed-ul utilizatorilor?
Uneori utilizatorilor le apar imagini false, generate de inteligență artificială, precum „Shrimp Jesus”. Alteori, postările vechi de la creatori adevărați sunt redistribuite de conturile unor boți. În unele cazuri, sunt paginile care partajează fluxuri de conținut aparent inofensiv și aleatoriu, meme-uri sau clipuri video, partajate la fiecare câteva ore.
Un exemplu al CNN este: o imagine alb-negru care arată o familie în fața unei căsuțe în pădure, distribuită de o pagină numită „Istorie pentru toată lumea”.
La prima vedere, postarea arată ca ceva ce ai putea găsi într-o carte de istorie. Dar la o inspecție mai atentă, oamenii din imagine au trăsături faciale neclare, nedefinite, iar mâinile și picioarele copiilor par să dispară în peisajul din jurul lor – semne distinctive ale imaginilor generate de A.I.
Situația spam-ului de pe Facebook, amplificată de utilizarea tehnologiilor A.I., este un risc pentru utilizatori dar și pentru afacerile care folosesc Fabebook pentru promovare. Deși platforma ia măsuri pentru a combate fenomenul, este esențial ca utilizatorii să fie vigilenți și să utilizeze instrumentele disponibile pentru a se proteja. Rămâne de văzut cum va evolua această situație și ce soluții suplimentare vor fi implementate pentru a asigura o experiență mai sigură pe platformă.