Studiu: Românii și pregătirile de sărbători: 72% sunt îngrijorați de creșterea prețurilor și majoritatea vor aloca un buget mai mic per achiziție comparativ cu anul 2023

Conform celui mai recent studiu 2024 Holiday Shopping Report realizat de Offerista și ShopFully, mulți consumatori europeni, inclusiv românii, au în vedere ajustarea bugetelor în contextul inflației și a creșterii prețurilor la energie.

Ce provocări aduc inflația și creșterea prețurilor pentru cheltuielile de sărbători?

Inflația este un factor major de îngrijorare în Europa, iar studiul relevă că 72% dintre consumatorii români sunt afectați de creșterea prețurilor, iar 56% sunt preocupați de costurile energetice. De aceea, mulți români se concentrează pe esențiale și renunță la cheltuielile din categorii precum electrocasnicele (56%), îmbrăcămintea (54%) și mobila (54%).

Începe cumpărăturile de sărbători mai devreme ca să economisești

Pentru a reduce presiunea financiară, 37% dintre români încep cumpărăturile de sărbători mai devreme, astfel încât să poată eșalona cheltuielile. În plus, peste 90% dintre români declară că vor face reduceri la anumite categorii de produse.

Informează-te în online, cumpără offline

Românii folosesc predominant mediul digital pentru a se informa despre oferte, iar site-urile oficiale ale brandurilor și social media sunt principalele surse de informație. Cu toate acestea, majoritatea preferă să cumpere din magazinele fizice (59%), puțin peste o treime (34%) optează pentru o abordare mixtă.

Care sunt bugetele și categoriile de produse preferate în 2024?

Anul acesta, aproximativ 40% din consumatorii români plănuiesc să aloce un buget de 500-1.000 lei pentru cumpărăturile de Crăciun. Principalele categorii vizate sunt: alimente și băuturi (52%), decorațiuni și produse pentru casă (42%), și haine și accesorii (31%).

2024 aduce sărbători mai strategice pentru români, care se adaptează la contextul economic, iar pentru branduri, acest sezon este o oportunitate de a răspunde cererii cu oferte relevante și atractive.

Exit mobile version