- Produsele cu etichetă A.I. reduc încrederea consumatorilor și intenția de cumpărare, arată un sutdiu publicat în Journal of Hospitality Market and Management.
- Consumatorii sunt nesiguri cu privire la beneficiile reale ale produselor bazate pe A.I., ceea ce duce la o reticență în a le cumpăra.
- Companiile trebuie să își adapteze mesajele pentru a sublinia avantajele A.I. și a combate temerile consumatorilor.
Marketingul produselor etichetate cu inteligență artificială trebuie regândit, arată un studiu realizat de Carson College of Business de la Washington State University. Conform cercetării, menționarea A.I. în descrierea produselor creează anxietate în rândul unor consumatori, ceea ce duce la o scădere a intenției de cumpărare. Tendința nu se limitează doar la produsele tehnologice avansate, ci se extinde și la articolele de uz cotidian, cum ar fi electrocasnicele.
Studiul arată că, în ciuda interesului crescut pentru tehnologie, mulți consumatori sunt reticenți în a adopta produse care includ A.I. Aceștia se întreabă adesea: „De ce am nevoie de A.I. în acest produs?”, ceea ce arată o neîncredere generalizată și o percepție negativă asupra utilității reale a tehnologiilor bazate pe A.I. De exemplu, un aspirator care promite funcții inteligente poate părea mai complicat decât unul obișnuit, ceea ce îi face pe consumatori să ezite cumpărarea lui.
„De câte ori am scris „A.I.” în loc de „high tech”, intenția de cumpărare a consumatorilor a scăzut”, spune Dogan Gursoy, profesor de management al ospitalității la Carson College of Business de la Washington State University și unul dintre autorii studiului.
Cu ce soluții vin companiile?
Pentru a combate scepticismul, companiile trebuie să comunice clar beneficiile produselor lor bazate pe inteligență artificială. Folosirea unor termeni alternativi, cum ar fi „tehnologie avansată”, în loc de „A.I.”, poate ajuta la reducerea anxietății consumatorilor, mai arată studiul. De asemenea, transparența în ceea ce privește modul în care inteligența artificială îmbunătățește experiența utilizatorului este esențială. Companiile ar trebui să ofere exemple concrete și studii de caz care să demonstreze utilitatea tehnologiilor avansate de acest tip.
Într-o lume în care tehnologia avansează rapid, este crucial ca brandurile să construiască o relație de încredere cu clienții lor. Avantajele reale ale inteligenței artificiale și modul în care acestea pot îmbunătăți viața de zi cu zi, trebuie amintite constant. Numai prin educarea consumatorilor și clarificarea beneficiilor pot companiile să își maximizeze potențialul de vânzare și să depășească scepticismul asociat cu produsele bazate pe A.I.