Good Fortune Burger, un restaurant din Toronto, redenumește meniul după produse de birou pentru a ajuta angajații remote să-și deconteze prânzul

La începutul anului 2021, restaurantul Good Fortune Burger din Toronto lansează o campanie neconvențională sub hashtagul #Receats ce redenumește preparatele clasice din meniu după obiecte de birou, scrie The Daily Dot.

Scopul este să ironizeze, într-un mod amuzant, deducerile fiscale posibile pentru cheltuielile de birou. Burgerul vedetă, Fortune, devine „Basic Steel Stapler”, iar cartofii cu parmezan sunt rebrănduiți ca „procesor Mouse fără fir”. Inițiativa este promovată pe platforme de livrare precum Uber Eats, unde clienții sunt încurajați să „mănânce și să cheltuie”.

Care sunt reacțiile publice și explicațiile restaurantului?

Directorul de operațiuni, Jon Purdy, afirmă că această campanie nu are scopul de a încuraja frauda, ci doar de a amuza publicul. „Vrem să stârnim un zâmbet, nu un scandal”, spune el.

Deși inițiativa nu este concepută ca un act fraudulos, ea atrage atenția și provoacă dezbateri cu privire la limitele creativității în marketing.

Gluma revine în atenție în 2025, când utilizatori X readuc campania în discuție. Comentariile se împart – unii laudă creativitatea și o consideră „gândire laterală excelentă”, în timp ce alții atrag atenția asupra riscurilor legale și morale ale unei asemenea abordări.

Chiar dacă mulți văd campania ca o glumă inteligentă, unii se întreabă dacă nu trivializează frauda fiscală.

Care sunt consecințele și moștenirea campaniei?

Deși contul restaurantului este ulterior șters, iar Good Fortune Burger pare că își închide porțile, campania #Receats rămâne un exemplu de marketing viral.

Ultimul mesaj postat de restaurant rezumă perfect spiritul campaniei: „S-ar putea să fie greșit. S-ar putea să fie o nebunie. Dar… s-ar putea să meargă.” În ciuda controverselor, #Receats continuă să provoace râsete și reflecții asupra graniței fine dintre ingeniozitate și ilegalitate.

Exit mobile version