- E-commerce-ul nu reușește să revoluționeze industria luxului, în ciuda evoluției foarte bune.
- Față de alte sectoare de retail, oamenii tind spre magazinele fizice când vine vorba de brand-urile de lux.
- Peste 40% preferă să cumpere fizic produse de lux din aproape orice categorie, potrivit Morning Consult.
Sunt oameni la casa lor. De modă. În mulți ani de dezvoltare, e-commerce-ul nu reușește să revoluționeze industria luxului. Cel puțin nu în aceeași măsură în care a făcut-o cu alte sectoare de retail.
Consumatorii preferă în continuare cumpărăturile fizice în magazinele de lux. Principalele motive? Apreciază serviciile personalizate, atmosfera magazinelor și pot atinge produsele. Iar brand-urile de lux, la rândul lor, mențin o notă de exclusivitate prin limitarea disponibilității online a produselor. Dar și prin cultivarea relațiilor personale cu clienții.
Ce îi mai încântă pe oameni la brand-urile de lux?
Morning Consult analizează modul în care e privit luxul, vine cu un sondaj. Dintre cei chestionați: 49% ar vrea să cumpere haine sau pantofi de lux dintr-un magazin fizic. Iar 48% au spus același lucru despre bijuterii și ceasuri. 39% au spus că ar lua în considerare să cumpere genți, iar 40% produse cosmetice și parfumuri.
În fiecare categorie, sub 20% dintre consumatori au spus că ar lua în considerare efectuarea acestor achiziții online. Care sunt motivele pentru care aleg asta?
1.Experiența senzorială și emoțională: Cumpărarea unui produs de lux este mai mult decât o tranzacție; este o experiență, spune studiul.
2.Personalizarea și serviciul clienți: Mărcile de lux oferă servicii personalizate, de la consultanță de stil până la livrări speciale. Lucruri de acest fel justifică loialitatea și prețurile premium.
3. Exclusivitate și raritate: prin limitarea disponibilității online, brandurile mențin un sentiment de exclusivitate și dorință. Asta crește percepția valorii produsului și îl face mai atractiv pentru clienți.
4. Povestea mărcii: Magazinele de lux sunt concepute pentru a spune o poveste și a crea o atmosferă specifică. Comerțul electronic poate afișa produse, dar nu poate transmite aceeași experiență.
5. Investiție și statut social: Pentru mulți consumatori, produsele de lux sunt o investiție și un simbol al statutului social. Iar experiența de cumpărare în magazin întărește această percepție.