- Canva Teams crește prețurile pentru prima dată de la lansarea sa în 2020, în unele cazuri, cu până la 300%.
- Prețul abonamentului crește datorită noilor funcții A.I., în special Magic Studio.
- Unii utilizatori consideră creșterea de preț prohibitivă, în timp ce alții o văd ca pe o valoare adăugată.
Canva, platforma populară de design lansată în Australia în 2012, instituie creșteri de prețuri pentru abonamentul său Teams. Abonamentul, prezentat ca „soluția all-in-one care te va ajuta să abordezi blocajele de design, stivele de tehnologie umflate și ineficiențele de colaborare”, crește prețurile pentru prima dată de la lansarea sa în 2020, în unele cazuri cu 300%.
Planul Teams permite mai multor utilizatori să acceseze și să editeze un design în același timp. În Statele Unite, unii utilizatori Canva vor vedea că prețul abonamentului lor Teams, la începutul lunii decembrie, va crește de la 99,99 dolari pe an la 500 dolari pe an. Primele 12 luni vor avea o reducere la 300 de dolari, dar este încă de peste două ori mai mult decât plătesc utilizatorii în prezent.
Creșterea de preț este și mai mare în Australia. Taxa fixă de 26 de dolari pe lună pentru cinci utilizatori va trece de la 323 de dolari la 1.636 de dolari pe an, o creștere de peste 400%.
Care sunt noile funcții A.I. de la Canva
Prețul abonamentului crește datorită noilor funcții, în special Magic Studio și ale celor alimentate de A.I., motviează Canva. „Canva Teams a parcurs un drum lung de la lansarea în 2020, cu îmbunătățiri majore în colaborarea în echipă, managementul mărcii, lansarea Visual Suite și investițiile noastre în [funcția AI Canva] Magic Studio ”, declară un purtător de cuvânt Canva pentru Fortune.
Magic Studio este suita de instrumente a platformei care creează imagini, videoclipuri, prezentări și scrieri generate de A.I., lansată la sfârșitul anului 2023.
Cu toate acestea, unii utilizatori Canva consideră creșterea de preț una prohibitivă. „Strategia Canva riscă să scoată din joc echipele mai mici care beneficiază cel mai mult de platforma sa”, scrie Chris Kernaghan, designer UX, într-un articol de blog săptămâna trecută.
„Deși este ceva ce ne afectează bugetul, valoarea pe care o oferă Canva, în special prin funcțiile A.I., a meritat până acum”, spune Jonathan Goldberg, fondator, președinte și CEO al platformei de retail de bijuterii de diamante Kimberfire, pentru Fortune.
„Cu toate acestea, creșterea recentă a prețurilor, Canva trebuie să continue să evolueze și să adauge funcții mai robuste pentru a justifica costul crescut, adaugă Goldberg.