Alex Petricean, chef: „Găsim peste tot varză kale, dar nu și ceapă albă”. Ce vrea Horeca?

A treia ediție a F&B Innovation Camp a fost la Fabesca Boutique Hotel&Spa din Sovata. Evenimetul e dedicat inovației în industria alimentară. Au fost prezenți peste 90 de antreprenori, lideri HoReCa, producători locali, investitori și jurnaliști. Bootcamp-ul a fost o oportunitate pentru profesioniștii din domeniu pentru a dezbate subiecte de actualitate, cum ar fi impactul Inteligenței Artificiale în HoReCa și schimbările în comportamentul de consum al clienților.

Ce provocări îi așteaptă pe bucătari

Alex Petricean, recunoscut ca cel mai bun chef român în 2023, ridică o situație majoră în industria alimentară: „Găsim peste tot varză kale, dar nu și legume autohtone.”El spune că este o tendință îngrijorătoare, în care legumele tradiționale, precum ceapa albă, sunt trecute cu vederea în favoarea produselor exotice. Este nevoie urgentă de a promova și valoriza legumele locale, esențiale pentru preparatele culinare românești.

Ce schimbări apar în comportamentul consumatorilor

Daniel Tișea, cofondator Noodle Pack, vorbește despre evoluția preferințelor consumatorilor„era fast-food-ului este pe cale să apună”. Consumatorii devin din ce în ce mai conștienți de calitatea alimentelor pe care le consum. Schimbarea de paradigmă va influența modul în care restaurantele își desfășoară activitatea.

Valentin Șoneriu, Director General CarmOlimp, prezintă noua sa gamă de produse „ready to heat”. Preparatele promit o reducere a costurilor alimentare de până la 60% și un termen de valabilitate extins, fără conservanți.

Un alt panel a abordat subiectul investițiilor private în HoReCa, unde Iulian Cârciumaru, Managing Partner V7 Capital, vorbește despre importanța echipelor de fondatori și a capacității de a genera inovație. Acești factori sunt esențiali pentru atragerea de finanțare în rândul startupurilor din domeniu, care caută să se dezvolte și să inoveze.

Exit mobile version