- Produsele marca hotelurilor de lux devin accesorii de modă pentru turiști și localnici.
- Hotelurile extind oferta de produse, de la genți de mână la pijamale din mătase, pentru a atrage clienți și a genera venituri extra.
- Cererea pentru produsele semnate de hoteluri crește după ridicarea restricțiilor, pe fondul dorinței turiștilor de a investi în experiențe și produse unice.
În ultimul timp, un nou fenomen ia avânt în Europa: produsele semnate de hotelurile de lux. Articolele nu mai par a fi doar suveniruri, ci și simboluri de statut, care arată stilul de viață al turiștilor moderni. De la genți de mână semnate de hoteluri celebre până la pijamale din mătase, produsele devin un must-have pentru cei care vor un stil mai atipic. Trendul de a purta produse de marcă a hotelurilor câștigă popularitate în rândul turiștilor care vor să își împărtășească experiențele de vacanță.
Cum e „hotel brand” prin ochii privitorului
În Mykonos, o turistă poartă două genți. Una dintre ele e Dior, iar cealaltă este o geantă maro de la Four Seasons Astir Palace din Atena. Geanta Dior costă circa 3.000 de dolari, adică la fel de mult ca un sejur de două nopți la Four Seasons în sezonul estival, după calculele Fortune. O altă turistă văzută în Grecia purta o șapcă de la Hotel du Cap-Eden-Roc, din Antibes, o stațiune din sudul Franței.
În Londra lucrurile nu stau diferit. În metrou, călătorii aveau atât ghiozdane de brand, cât și genți de la One&Only și Newt din Somerset.
Hotelurile investesc tot mai mult în merchandise. Beverly Hills Hotel are geantă din poliester în valoare de 218 dolari, Le Bristol Paris are o șapcă de baseball de 88 de dolari iar Peninsula London vine cu pijamale de mătase de 770 de dolari.
Aman, considerată de mulți ca cea mai luxoasă companie hotelieră din lume, spune că afacerea sa de comerț electronic și-a dublat dimensiunea în ultimul an. Printre altele, magazinul online vinde un tote bag cu monograma specifică, în valoare de 2.700 de dolari. Mandarin Oriental are o geantă din bumbac și piele pe care este imprimat emblema grupului la prețul de 166 de dolari.
Apare și piața second-hand pentru produsele de brand hotelier
Katherine Hughey conduce retailerul Alabaster Jones, care vinde suporturi de pahare vintage de la Ritz London pentru 250 de dolari și tote bags de la Beverly Hills Hotel. Ea spune că interesul pentru mărfurile hoteliere în special e în creștere de când și-a început afacerea în 2017. „Facem studii de piață. Multe dintre aceste hoteluri sunt doar extrem de populare”, spune ea.
Pare că asta e noua modalitate prin care oamenii își exprimă stilul de viață și experiențele de călătorie. Trendul nu doar că reflectă dorința de a avea produse unice, dar și nevoia de a se conecta cu locuri și experiențe noi.