- Vânzările de proiecte mari de îmbunătățiri casnice scad, iar Lowe’s își revizuiește așteptările de profit.
- Americanii preferă să mai aștepte din cauza ratelor mari la împrumuturi, spune Marvin Ellison, CEO-ul Lowe’s.
- Analizele arată că cererea pentru renovări continuă să scadă, înainte de a reveni la un ritm mai sustenabil.
Americanii fac din ce în ce mai puține renovări și preferă să mai aștepte. Rezultatele financiare ale Lowe’s, retailerului de renovări pentru casă, anunță o scădere a vânzărilor pentru proiectele mari de renovare a locuințelor. Marvin Ellison, CEO-ul Lowe’s, spune că majoritatea clienților preferă să mai aștepte până când piața o să scadă, scrie Business Insider.
Unul dintre principalele motive pentru care consumatorii își reduc cheltuielile în domeniul îmbunătățirilor domestice este creșterea ratelor dobânzilor. Ratele ridicate duc la scădere a vânzărilor de locuințe și a activităților de refinanțare, factorii principali care stimulează proiectele mari de renovare. Mulți consumatori se simt constrânși financiar și preferă să amâne cheltuielile mari. Ei optează pentru economisire în loc de investiții în renovări.
Ce impact apare asupra pieței?
Tendința de a reduce cheltuielile pentru proiectele de renovare are implicații și asupra economiei. Conform estimărilor Harvard’s Joint Center for Housing Studies, cheltuielile anuale pentru renovări continuă să scadă și ajung la circa 450 de miliarde de dolari în acest an. Circa 75% din vânzările Lowe’s sunt din proiecte de renovări, iar scăderea este una îngrijorătoare pentru companie.
În ciuda unei piețe de muncă puternice și a valorilor record ale locuințelor, majoritatea consumatorilor nu sunt în poziția de a cheltui sume mari pentru renovări. Unele persoane își permit cheltuieli pentru călătorii și divertisment iar majoritatea preferă să rămână prudenți.
Lowe’s rămâne optimist pentru viitor, chiar dacă se așteaptă la o perioadă dificilă înainte de a ajunge la o stabilizare a pieței. Această situație subliniază importanța adaptării consumatorilor și a companiilor la condițiile economice în schimbare, în timp ce se așteaptă o revenire a cererii pentru proiectele de îmbunătățiri domestice.
Românii investesc în renovări?
Un studiu realizat de 1.008 români arată că 64% dintre români au în vedere renovarea locuinței. Principalele motive sunt îmbunătățirea esteticii și funcționalității, 59%, respectiv, 38%, urmate de diminuarea costurilor, 36%. Alte motive sunt zugrăvirea casei cu 40%, îmbunătățirea izolației cu 32% și renovarea bucătăriei cu 23%. 45% dintre respondenți spun că ultima renovare a casei a fost în urmă cu peste 3 ani.
69% dintre români nu ivestesc în renovări din cauza constrângerilor financiare iar 36% din cauza posibilelor depășiri de costuri. 25% dintre ei spun că este lipsa de profesioniști.