Adi şi Mirela Hudici, soţ şi soţie, au transformat visul lor de acum 20 de ani într-un business şi au deschis anul acesta cafeneaua Glitch la Piatra Neamţ. Fiica lor, elevă la Liceul de Arte, a ales numele, conceptul şi designul cafenelei

Adi și Mirela Hudici deschid cafeneaua Glicth la Piatra Neamț, cu ajutorul fiicei lor care a ales numele, viziunea și designul cafenelei, scrie Ziarul Financiar.

Investiția se ridică la aproape 30.000 de euro, iar cafeneaua are un meniu divers în băuturi pe bază de cafea, dar și deserturi. Produsele de top sunt dulciurile și cafeaua Glitch Coffee, ce au la bază fulgi de lapte.

Ce i-a inspirat pe cei doi antreprenori să deschidă această afacere?

„Ideea principală a cafenelei a fost să creăm o comunitate, să renunţăm puţin la tehnologie şi să readucem în prim-plan comunicarea şi relaţiile dintre oameni, care s-au cam pierdut. Ele momentan sunt pe reţelele de socializare, dar relaţiile interumane s-au cam pierdut între timp şi practic scopul acesta a fost, să creăm o mică comunitate în care să ne cunoaştem toţi şi să trăim în armonie şi să ne ajutăm, să ne sprijinim şi să bem o cafea bună şi să mâncăm un desert bun”, spune Mirela Hudici.

„Oraşul Piatra Neamţ are nevoie de lucruri noi şi frumoase. Şi tineretul din Piatra Neamţ are nevoie de un loc unde să meargă şi să se simtă speciali”, a mai adăugat Mirela Hudici.

Ce planuri au cei doi soți pentru viitorul businessului lor?

În viitor, Adi și Mirela Hudici vor să dezvolte activitatea cafenelei prin organizarea de evenimente și să primească mai mulți artiști. Până acum, mai multe companii au organizat diferite evenimente în cafeneaua Glitch, iar astăzi, pe 5 decembrie, Glitch găzduiește un târg de sărbători.

Cei doi soți au primit propuneri pentru a extinde businessul și în alte orașe, precum București, Cluj sau Iași, dar și pentru a vinde afacerea. Aceștia refuză pentru moment aceste oferte, dar se gândesc la francizarea businessului în viitor.

Profitul restaurantelor din România a scăzut anul trecut pentru prima oara de la pandemie, cu 12%

În 2023, România înregistrează cea mai mică creștere anuală a numărului de restaurante active, de 2%, scrie Startup Cafe.

După ridicarea restricțiilor, vânzările din restaurante, baruri și cafenele înregistrează o creștere semnificativă în 2021, de 57% față de anul anterior. România a fost țara cu cea mai mare majorare din Uniunea Europeană. 2023, este primul an după pandemie în care profitul restaurantelor scade din nou, cu 12% față de 2022.

Deși creșterea profitului încetinește, continuă să fie relevantă în contextul dat.

Cât de importante sunt afacerile de familie în România?

În Europa sunt 17 milioane de afaceri de familie, ceea ce reprezintă aproximativ 60 la sută din totalul companiilor de pe continent. În Spania ele contribuie cu 70% la PIB-ul țării lor, iar în Germania cu 49%, conform ZF.

„Din păcate, nu există statistici referitoare la afacerile de familie din România”, spune Mihaela Hărșan, secretar general în cadrul Family Business Network România, asociaţie membră a European Family Businesses.

Această asociație reunește 34 de membri, companii sau grupuri de companii antreprenoriale. Potrivit informațiilor de pe site-ul oficial, printre membri se află Transavia, Secom, Cris-Tim, Temad, Fan Courier, Fildas Trading, Adrem Invest și Bog’Art, unele dintre cele mai influente afaceri antreprenoriale din România.

Exit mobile version