- Germania pregătește o taxă de 10% pe veniturile din publicitate ale platformelor digitale precum Google și Meta, scrie ZF.
- Măsura vizează susținerea media locale și se inspiră din modelul austriac.
- Inițiativa poate amplifica tensiunile comerciale UE–SUA, dar primește sprijin intern.
Guvernul german pregătește un proiect legislativ care vizează introducerea unei taxe de până la 10% pe veniturile din publicitate ale marilor platforme digitale, precum Google, Facebook și Instagram, conform ZF.
Potrivit comisarului federal pentru media și cultură, Wolfram Weimer, măsura urmărește sprijinirea peisajului media german și se inspiră din modelul Austriei, unde se aplică deja o taxă de 5% pentru platformele foarte mari.
Germania conturează o taxă digitală susținută intern
Deși executivul analizează și alternative, cum ar fi angajamente voluntare din partea companiilor tech de a plăti mai multe taxe în Germania, discuțiile pentru o formă clară a legii sunt deja în desfășurare. Inițiativa face parte din tratatul coaliției de centru-stânga conduse de cancelarul Friedrich Merz și primește sprijin din partea organizațiilor media germane.
Totodată, măsura riscă să amplifice tensiunile comerciale cu SUA, într-un context în care președintele american Donald Trump acuză Uniunea Europeană că tratează incorect companiile americane. Weimer însă susține că implementarea unei astfel de taxe este legitimă și necesară. Alte țări europene, precum Franța, aplică deja taxe similare.

