Cu ce planuri intră în noul an transportatorii rutieri de mărfuri?

Începerea integrării complete a României în spațiul Schengen terestru din ianuarie 2024 oferă un impuls considerabil transportatorilor rutieri de mărfuri, scrie ZF.

Aceștia se simt încurajați să se extindă pe piețe externe și să exploreze oportunitatea deschiderii de filiale în alte țări, prin acces direct fără restricții la piețele din Europa de Vest și Centrală.

Care sunt strategiile de extindere ale companiei Sorcani?

Sorcani, o companie de transport din Sibiu, analizează opțiunea de a deschide o filială în Germania, odată cu eliminarea granițelor.

Firmă, activă pe piețele din Germania și Franța, transportă mărfuri diverse, inclusiv produse din industria farmaceutică, auto, bunuri de larg consum și agricultură.

În 2024, compania anticipează o creștere de 26-27% a cifrei de afaceri, care depășește 100 milioane de lei.

„Tatonăm opţiunea să ieşim peste graniţe şi să deschidem o filială în Germania acum că nu vor mai fi graniţe” , spune Alexandru Dobra, directorul de dezvoltare al companiei Sorcani. 

Care este impactul asupra pieței de transport, odată cu intrarea în Schengen?

Irina Tănăsescu, managerul Mega Trans Logistic, estimează că accesul fără restricții în spațiul Schengen stimulează schimbul de mărfuri și deschide noi oportunități de extindere pe piețele europene.

Aceasta anticipează o creștere de până la 10% a cifrei de afaceri datorită eficientizării operațiunilor.

„Anticipăm că accesul direct, fără restricţii în spaţiul Schengen, va încuraja schimbul de mărfuri şi va deschide noi oportunităţi de extindere pe pieţele europene. Ne aşteptăm ca accesul direct, fără restricţii în spaţiul Schengen, să stimuleze schimbul de mărfuri şi să deschidă noi posibilităţi de extindere pe pieţele europene”, spune ea.

Cum evoluează piețele locale de tranport rutier de mărfuri?

În 2022, România are active 41.972 de firme în domeniul transportului rutier de mărfuri și înregistrează o creștere față de anul anterior.

Aceste firme raportează afaceri totale de 67,7 miliarde de lei, o creștere semnificativă față de 58,8 miliarde de lei în 2021.

România devine un partener important în transportul european

Cristian Dolofan, CEO al Dolo Trans, subliniază că intrarea în Schengen transformă România într-un hub logistic important pentru regiune, ce atrage mai multe companii internaționale și crește volumul de transport.

Eliminarea controalelor la graniță reduce cheltuielile suplimentare, cum ar fi combustibilul și taxele și îmbunătățeste marja de profitabilitate și competitivitatea.

„În calitate de membru Schengen, România devine un partener de încredere pe piaţa europeană. Facilitarea accesului la pieţele din Europa de Vest şi Centrală crează oportunităţi de extindere pentru companiile de transport şi logistică”, spune el.

Care este contribuția sectorului transporturilor la balanța comercială?

Transporturile sunt un sector economic cu balanță pozitivă, ce aduc un plus de 3,6 miliarde de euro în primele nouă luni din 2023 și aproape 6 miliarde de euro pe tot anul.

Transporturile sunt printre cei mai mari contribuitori la excedentul balanței serviciilor și au o creștere semnificativă în ultimii zece ani.

Exit mobile version