- Marca de încălțăminte On dezvoltă o nouă tehnologie numită LightSpray.
- Primul pantof comercializat cu această tehnologie este Cloudboom Strike LS, un model ușor, fără șireturi, destinat alergătorilor.
- Deși tehnologia promite inovații semnificative, există provocări legate de accesibilitatea produsului.
Marca de încălțăminte On a atras atenția mai întâi cu o talpă plină de găuri. Acum pariază pe un pantof care este fabricat cu un spray și se simte mai mult ca o șosetă, potrivit The Wall Street Journal.
Pantoful neconvențional este rezultatul unei noi tehnologii care pulverizează partea superioară a adidasului pe o matriță în formă de picior învârtită de un braț robotizat. Sistemul LightSpray nu numai că produce un pantof neobișnuit, dar elimină necesitatea de a procura și de a coase împreună bucăți individuale de țesătură.
În câte minute e gata un adidas?
Un adidas se materializează în aproximativ trei minute folosind tehnologia, un pas spre automatizarea unei industrii care încă se bazează foarte mult pe munca umană.
„Într-un produs tradițional ai 200 de perechi de mâini, în acesta ai practic doar câteva”, a declarat Marc Maurer, co-șef executiv al On.
Primul pantof sport comercial produs cu ajutorul spray-ului este CloudStrike Boom LS – un pantof ușor, fără șireturi, care costă 300 de dolari și se adresează alergătorilor. Acest preț este aproximativ același cu cel al celui mai recent pantof Nike și mai ieftin decât o ofertă rivală de la Adidas. On intenționează acum să extindă tehnologia LightSpray pentru a lansa versiuni mai ieftine ale pantofilor de alergare, precum și adidași casual în următorii câțiva ani.
Extinderea LightSpray aduce provocări. Tehnologia este o evoluție interesantă, „dar nu va schimba regulile jocului decât dacă o vor putea face accesibilă” prin utilizarea ei pentru fabricarea de adidași de masă, a declarat Matt Powell, consultant în domeniul încălțămintei la Spurwink River, citând prețul produsului inițial.