- Mancaș, Edenred: ESG trebuie integrat în toate activitățile companie.
- Mancaș, Edenred: ESG nu e opțional, ci parte din misiunea noastră.
- În 2025, Edenred lansează un ghid de alimentație sănătoasă.
- Mancaș, Edenred: Ghidul nostru alimentar ajunge în 7.000 de școli.
- Mancaș, Edenred: Vrem ca obiceiurile sănătoase să devină normă.
- Mancaș, Edenred: De 5 ani luptăm împotriva obezității în Europa.
Strategia de sustenabilitate şi ESG nu trebuie privită doar ca o componentă adiţională sau ca un set de obligaţii externe, ci ar trebui integrată în fiecare aspect al activităţii unei organizaţii, lucru care, în timp, va genera valoare nu doar pentru companie, ci şi pentru angajaţi, comunităţi şi mediul înconjurător, spune LELIA Mancaş, Marketing, Communication and CSR Director la Edenred România.
În 2025, Edenred lansează un ghid de alimentație sănătoasă, realizat cu medici, nutriționiști și bucătari specializați. Ghid adoptat de 7.000 de școli și accesat de peste 5.000 de ori.
Un studiu recent arată că 7 din 10 angajați alocă mai puțin de 30 de minute pauzei de prânz, iar 70% mănâncă în fața calculatorului. Totuși, 8 din 10 recunosc că pauza le îmbunătățește productivitatea și le oferă un moment de reconectare și relaxare.
Ce spune Lelia Mancaș, Marketing, Communication & CSR Director la Edenred România?
„Cred foarte mult că strategia de responsabilitate socială și sustenabilitate se declină din obiectivele de business ale companiei, iar pentru noi, Edenred, care suntem parteneri de zi cu zi prin intermediul cardurilor de masă ai angajaților din România, obiceiurile alimentare ale acestora și promovarea unei alimentații sănătoase sunt prioritățile noastre de business și de strategie de sustenabilitate.
Practic întregul model și ADN-ul Edenred este de a fi alături de angajați și de a-i direcționa și a-i educa să aibă un stil de viață sănătos și responsabil. Astfel, coordonăm la nivel european cel mai amplu program public-privat de promovare a obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților, programul Fighting Obesity Through All Terrain Demand, iar, în plan național am început în urmă cu 2 ani de zile să extindem publicul țintă al programelor noastre de educație în ceea ce privește alimentația sănătoasă.
De la angajați, să ne ducem și la cei mai mici, pentru că, practic, credem că școala este mediul cel mai influent, transformațional, pozitiv pentru obiceiurile pe care le creem și este foarte important să începem cu acestea de la vârste fragede.
Chiar am văzut, recent, o statistică care ne-a ridicat semne de întrebare, practic, conform Organizației Mondiale a Sănătății, până în 2023, 2 din 5 copii vor fi supraponderali. Dacă nu începem să facem programe de educație nutrițională și nu milităm pentru a-i învăța ce înseamnă alimentație sănătoasă, acolo vom ajunge. Deci, obiectivul nostru este să facem în așa fel încât să avem adulți responsabili și sănătoși și să prevenim eventuale boli.
Așa cum spuneam, noi desfășurăm acest program și, practic, ordonăm acest program public-privat la nivel european de foarte mulți ani. Avem o colaborare foarte strânsă și la nivel național cu autoritățile publice. Programul l-am adus în România alături de INSP și Asociația Medicilor de Familie și toate resursele pe care le dezvoltăm pentru a educa obiceiurile alimentare sănătoase sunt dezvoltate în colaborare cu nutriționiști, cu medici și au parafa lor și aprobarea lor.
Ceea ce ne dorim foarte mult, de acum înainte, este să ducem aceste programe în toate școlile din România și să facem resursele să fie disponibile, practic, pentru fiecare copil și, de ce nu, pentru fiecare angajat, astfel încât să putem ajunge să educăm peste tot unde este nevoie de noi. Ne bazăm foarte mult pe parteneriatul pe care le avem și pe colaborarea cu autoritățile publice și cu ONG-urile care ne ajută la implementarea acestor programe.
Credem foarte mult în cultura aceasta a pauzei de prânz, de aceea, odată ce avem rezultatele din studii, într-adevăr, începem să dezvoltăm materiale și resurse, odată care să informeze și să educe despre beneficiile pe care le au pauzele de prânz și, de ce nu, toate pauzele pe care le luăm de-a lungul zilei în starea de bine a angajaților.
Am dezvoltat, în urmă cu 2 ani o platformă online care este disponibilă tuturor companiilor din România și care este practic, un training de ce înseamnă o alimentație sănătoasă și cum putem să facem să avem o alimentație sănătoasă și cum putem să ne luăm pauze astfel încât să ne creștem productivitatea și starea de bine. Iar, dincolo de asta, ne ducem și vorbim cu consumatorii și cu angajații, promovăm prin campanii de conștientizare și de awareness importanța pauzei de prânz.
Cea mai nouă campanie pe care am lansat-o este Prânzul Anului, în care, practic, încurajăm toți consumatorii, toți oamenii din România să iasă la masa de prânz, să se bucure de timpul petrecut în preajma colegilor, prietenilor, cunoaștințelor, departe de calculator, să-și ia acest moment pentru ei, să iasă la restaurant și să intre să voteze restaurantul preferat, acesta intrând într-o competiție în care poate câștiga un premiu.
De asemenea, pentru a face mai interactiv această acțiune, am dezvoltat niște profile culinare. Fiecare persoană poate intra pe prânzulanului.ro, unde, în baza unui quiz foarte scurt, 5 întrebări, poate să afle ce profil culinar este și ce mâncare îl reprezintă”, spune ea.
