- Business-ul românesc BRIO este pe locul 53 în topul TIME.
- Platforma românească depășește companii globale.
- România bifează singura prezență est-europeană în top 100.
- TIME și Statista evaluează 7.000 de companii EdTech.
- SUA domină clasamentul cu 138 de companii.
- BRIO oferă teste standardizate elevilor din România.
- Echipa BRIO construiește un produs validat științific.
- Brio atrage investiții de peste 800.000 € în 2022.
- BRIO are o cifră de afaceri de 6 milioane lei în 2023.
- BRIO raportează un profit de 1,29 milioane lei în 2023.
- Platforma are peste 100.000 de utilizatori activi.
România intră pe piața globală a educației digitale. Platforma BRIO, fondată de Dragoș Iliescu, se clasează pe locul 53 în topul celor mai bune 350 de companii EdTech din lume, realizat de revista TIME și compania de analiză Statista. BRIO devine astfel singura companie din Europa de Est prezentă în primele 100 de poziții, alături de giganți globali precum Duolingo, Kahoot sau Google Education. Topul este realizat pe baza analizei a peste 7.000 de companii, din care 5% intră în clasament.
Ce spune Gabi Bartic, CEO, BRIO?
„Noi nu am făcut nimic altceva decât ce facem în fiecare zi, anume încercăm să schimbăm educația din România. Prezența în acest top nu este pe bază de înscriere, deci noi nu ne-am înscris. Am aflat că suntem în acest top doar când topul a fost publicat. Tot atunci am aflat și care e metodologia. Pare că au fost studiate șapte mii de companii din segmentul EdTech din întreaga lume și s-au studiat atât impactul în industrie, cât și stabilitatea financiară.
Având în vedere că suntem un start-up încă mic din Europa de Est, sunt ferm convinsă că locul 53 se datorează impactului în industrie. Și anume schimbării pe care o putem face în educația din România. Asta cred că e principalul indicator care ne-a dus pe noi pe locul 53, așa cum bine spuneați, lângă sau cu un pic de lipsă de modestie în fața unor giganți precum Kahoot, Duolingo și Google for Education. În educația din România ar trebui introduse soluțiile digitalizate în școli. Avem deja o componentă din PNRR care a dotat digital suficient de multe școli, mai exact avem calculatoare, avem table smart și așa mai departe. Nu spun că în toate școlile, dar spun că în suficient de multe școli, cât să putem să ne uităm ulterior și la soluții software.
Și la soluțiile software nu inventăm noi apa caldă, ci pachetul consacrat de soluții software care trebuie să ajungă în fiecare clasă, sunt soluțiile care digitalizează conținuturi de tip, nu știu, avem și noi companii românești care fac lucrul acesta, deci fac lecții digitale, apoi soluțiile de evaluare digitală din care face parte și Brio și apoi catalogul electronic. Acesta este pachetul minimal de soluții de EdTech care trebuie să existe în oricare școală din România, în oricare clasă din România. Dacă vrem să spunem că avem o educație digitalizată.
Pentru Brio urmează un pas firesc către Republica Moldova. Am început deja un program cu Republica Moldova care e, din punctul de vedere al programei și al felului în care se raportează la educație foarte apropiat de spațiul românesc. Dar mai mult decât atât înseamnă, cred, o mai mare integrare în mediul educațional din România. E foarte clar că acum discutăm despre deschiderea mediului educațional către providerii de soluții așa cum este și Brio. Mai ales ca urmare a întâmplărilor de săptămâna trecută. Și ce vreau eu să spun este că, pentru că acum toată lumea vorbește despre educație și despre cum educația ne va salva din situația în care suntem acum. Ce spun este că dacă vom da voie companiilor de ed-tech românești să ajute statul nu să îl înlocuiască în școlile de stat, avem o soluție de succes, avem soluții de succes. Mediul EdTech din România a produs soluții de succes și Brio este una dintre ele”, spune el.
