Robert Agarici, program director, F & B Business Accelerator: Ce facem noi este să aducem la aceeași masă performeri, top performeri din HoReCa și retail

Costurile operaționale cresc, criza de personal din HoReCa depășește 25%, iar 51% dintre antreprenori se așteaptă la profituri mai mici anul viitor. În acest context, F & B Business Accelerator lansează cea de-a 15-a ediție a programului dedicat tehnologiei în HoReCa și retail, o inițiativă care conectează startupurile românești la soluții de AI și digitalizare cu impact real în industrie. Pe de altă parte, Generația Z determină o reconfigurare profundă a industriei de turism și forțează brandurile să treacă de la oferta standardizată la experiențe modulare și transparente.

Ce spune Robert Agarici, program director, F &B Business Accelerator, pentru Aleph Business?

O să încep cu partea a II-a. Mulțumesc de întrebare. E foarte simplu. Cei interesați să se înscrie în programul nostru nu au de făcut decât să intre pe site-ul accelerator.hospitalityculture.ro și să completeze formularul de înscriere. Mai apoi, toate, toate aplicațiile vor fi jurizate și vom reveni, bineînțeles, către toți cei care au aplicat cu răspunsul final, fie că el este pozitiv sau negativ. Complementar, apropo de ce mă întrebați cu privire la oportunități, în primul și în primul rând, ce spunem noi că facem foarte bine în cadrul programului este să economisim timp pentru fondatori. Știm foarte bine. De multe ori, fondatorii tech identifică o problemă, încep să codeze acolo, în birou, și când au soluția gata, se duc și încearcă să o vândă operatorilor, să spunem, din HoReCa. Ce am identificat noi în practică este faptul că de cele mai multe ori fondatorii tech eșuează în a intra în contact cu factori de decizie din HoReCa.”

„Ce pot să facă ei? Încep să ia străzile la pas, să bată la ușile localurilor și să încerce să vorbească cu fondatorii. De multe ori fondatorii nu sunt acolo în locație sau dacă sunt, sunt prinși în operațional. Și așa uite cum pierd antreprenorii de tehnologie foarte, foarte mult timp. Ce facem noi, în schimb este să aducem la aceeași masă performeri, top performeri din HoReCa și retail, antreprenori cu afaceri, cu cifre de afaceri cumulate de, nu știu, sute de milioane de euro. Le ducem la aceeași masă și îi punem să se întâlnească cu fondatorii de tehnologie, acestora, din urmă fiindu-le astfel mult mai ușoară vânzarea propriei, propriei soluții. Pe lângă faptul că salvăm timp și sprijinim antreprenorii în procesul ăsta de tranziție de la MVP la Product Market Fit, îi ajutăm să obțină feedback din piață, să-l implementeze rapid, astfel încât atunci când intră în arena jocului, între ghilimele, să aibă, să aibă o soluție care să performeze din prima. Totodată, dacă vorbim de salvarea timpului, ce spuneam mai devreme, cred că e important de precizat că, pe lângă timp, salvăm și foarte mulți bani. Sunt antreprenori care se înscrie la noi în program și la absolvire își dau seama că soluția lor nu răspunde la o nevoie reală și atunci preferă să se oprească. Dar de ce e foarte important? Pentru că dacă n-ar fi participat la programul nostru, poate ar fi durat doi ani, trei ani, patru ani până să-și dea seama. Într-adevăr, nu este un business acolo unde au crezut ei că este. Și astfel, decât să stai patru ani să încerci să vinzi ceva și să construiești ceva ce nu răspunde unei nevoi reale, e mai bine să te oprești în stadiile incipiente.”

„Nu în ultimul rând, pe lângă, bineînțeles, zona aceasta de educație, workshop-uri și, mă rog, testare, ce facem este îi, să îi acceptăm pe toți participanții din accelerator, să îi acceptăm mai apoi într-un proiect complementar, care se numește F&B Innovation Camp. Este practic singurul Bootcamp de inovare în industria alimentară din România și chiar din Europa de Sud-Est. Timp de trei zile, peste 100 de oameni, antreprenori și profesioniști de top din industrie, vin, stau la aceeași masă într-un cadru relaxat alături de fondatorii de startup-uri din accelerator. Îi punem să lucreze împreună, să încerce să răspundă unor provocări sistemice și așa mai departe. De ce este foarte important acest eveniment și noi am văzut că scurează foarte bine. Poate că un fondator prea ar putea să ajungă să intre în contact cu un antreprenor HoReCa în cadrul unei conferințe, să spunem la o conferință normală. Știți cum e, toată lumea vine încorsetată, pe fugă. Hai să răspund, să fac parte din panel, să răspund, să plec mai apoi înapoi, să-mi văd de business-ul meu și așa mai departe. În Bootcamp, pe de altă parte, timp de trei zile, antreprenorii aceia stau acolo, sunt izolați undeva la munte, deci ies cumva din operaționalul business-ului propriu și sunt mult mai deschiși să afle concepte noi, să stea de vorbă cu startup-ari și așa mai departe. Cam acestea ar fi argumentele principale.”

Exit mobile version