Finfluencers: ascensiunea și riscurile creatorilor de conținut de investiții

Finfluencers sunt vedete de pe rețelele sociale, precum TikTok, Instagram și YouTube, care oferă sfaturi financiare și promisiuni de averi imense, potrivit Politico.

Autoritățile britanice sunt îngrijorate că aceste sfaturi induc în eroare tinerii și îi fac să-și piardă economiile. Conform unui studiu al Swiss Finance Institute, mulți dintre acești influenceri nu au abilități financiare adecvate și adesea oferă recomandări care duc la pierderi financiare. În ciuda acestui fapt, influencerii cu abilități scăzute au mai mulți urmăritori și influență decât cei cu rezultate pozitive.

Finfluencers creează riscuri financiare

Problema se agravează de faptul că aceste recomandări financiare ilegale se răspândesc rapid pe platformele online, iar autoritățile de reglementare, cum ar fi Autoritatea de Conduită Financiară din Marea Britanie (FCA), depind de companiile de tehnologie pentru a elimina conținutul periculos.

Aceste platforme, însă, nu acționează suficient de rapid, iar impactul poate fi dăunător pentru utilizatori.

FCA sancționează finfluencers, iar autoritățile adaptează reglementările pentru a proteja consumatorii de sfaturi financiare online ilegale

FCA începe să ia măsuri, inclusiv și sancționează finfluencers pentru promovarea ilegală a produselor financiare, dar se confruntă cu provocări legate de reglementarea acestor activități la nivel internațional și de jurisprudență. În ciuda acestui lucru, autoritățile subliniază necesitatea ca platformele de social media să își asume responsabilitatea de a supraveghea conținutul.

În acest context, mai multe autorități financiare își adaptează reglementările pentru a oferi mai multă transparență și protecție consumatorilor, într-un efort de a contracara riscurile legate de sfaturile financiare online.

Exit mobile version