Afaceri de la Zero. Familia Neacşu a investit 200.000 de euro într-un muzeu de divertisment în centrul Bucureştiului. „Vrem să ducem acest concept şi în alt oraş mare al României“.

Cătălin Neacșu și soția sa vizitează la începutul lui 2024 un muzeu de divertisment 3D în Budapesta. Observă lipsa unui astfel de concept în România și decid să deschidă Velonova Mirage în București. Muzeul se află în centrul Capitalei, lângă Cercul Militar, și oferă experiențe vizuale interactive bazate pe iluzii optice și imagini 3D.

„Cei care ne calcă pragul pot vedea imagini care creează efecte de iluzie optice şi de 3D, imagini pe care le vezi într-un fel cu ochiul liber şi altfel se văd pe telefon, pe camera telefonului sau pe camera obiectivului de cameră. Este un loc unde oamenii se pot distra, unde pot interacţiona în familie”, spune Cătălin Neacşu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero.

Ce spune Cătălin Neacșu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero?

Vizitatorii descoperă imagini care apar diferit cu ochiul liber față de modul în care sunt percepute prin camera telefonului.

Locul devine un spațiu de distracție și interacțiune pentru familii. Inspirat de succesul muzeelor similare din Viena, Budapesta și Praga, Velonova Mirage atrage rapid un număr mare de vizitatori.

„În fiecare muzeu din afară sunt cozi interminabile, dintre care 50% dintre acei oameni sunt români. Şi am vrut să aducem acest concept şi în România, să creăm un centru de divertisment şi în Bucureşti, fiindcă oamenii merită. Trebuie cumva să ne descătuşăm de acest cotidian care parcă ne copleşeşte pe toţi la un moment dat în viaţă”, menționează el.

Ce provocări întâmpină?

Cătălin Neacșu întâmpină dificultăți în găsirea unui artist capabil să creeze imaginile 3D și colaborează cu un grafician din SUA, specializat în astfel de proiecte.

Identificarea locației și amenajarea spațiului necesită un efort considerabil. Investiția inițială se ridică la 200.000 de euro, sumă care acoperă și extinderea suprafeței muzeului.

Cum decurge extinderea și succesul muzeului?

Muzeul își mărește suprafața cu 350 mp, ajungând la un total de 600 mp. Un bilet pentru adulți costă 70 de lei, iar pentru copii 55 de lei.

Weekendurile devin cele mai aglomerate zile, cu aproximativ 100-130 de familii vizitatoare. Pe parcursul săptămânii, grupurile școlare reprezintă o parte semnificativă a publicului.

„Deoarece am văzut că muzeul are succes şi cumva a luat o amploare foarte mare, am luat decizia de a ne extinde cu încă vreo 350 de metri pătraţi, ceea ce total însumează 600 de metri pătraţi. Undeva la 100-130 de familii pe weekend vin în muzeul nostru.”, menționează Cătălin Neacşu.

Ce planurile de viitor are?

Antreprenorii estimează că își recuperează investiția în maximum 5 ani. Plănuiesc să crească echipa și să extindă muzeul în alt oraș mare din România. Velonova Mirage își propune să devină un brand cunoscut la nivel național.

„Ca planuri de viitor, ar fi extinderea numărului de angajaţi astfel încât şi voi să aveţi timpul vostru liber până la urmă. Ne dorim ca Velonova Mirage să devină un muzeu cunoscut în toată România şi să deschidem şi într-un alt oraş mare al României”, încheie Cătălin.

Exit mobile version