Vânzările de brânzeturi ajung la 5 mld. lei anual, iar caşcavalul şi telemeaua au peste 55% din piaţă. Specialităţile din brânză sunt abia la 13%, astfel că există mult loc de creştere

Tot mai mulți producători români de lactate se orientează, în prezent, către producerea brânzeturilor maturate. Această alegere vine, pe de o parte, din dorința de a crește valoarea adăugată a afacerilor lor, iar pe de altă parte, din identificarea unei cereri reale pe piață. Vitrinele marilor magazine sunt dominate de brânzeturi maturate de import, iar consumatorii români manifestă un interes tot mai mare pentru produse rafinate și sofisticate, scrie ZF.

Care sunt preferințele consumatorilor?

Piața brânzeturilor depășește valoarea de 5 miliarde de lei, conform datelor oferite de compania de cercetare Market Vector. În cadrul acestei piețe, cașcavalul deține cea mai mare pondere valorică, cu 31,8%, urmat de telemea, care reprezintă 26,9%, și de specialitățile de brânzeturi, cu 13%.

Specialitățile includ sortimente precum camembert, raclette, trapist, tilsit, gouda, pecorino sau buratta. Producătorii români realizează aceste brânzeturi prin folosirea rețetelor inspirate din tradițiile Italiei, Elveției sau Olandei. Prin această adaptare, ei răspund așteptărilor consumatorilor locali, care caută calitate, diversitate și gusturi rafinate.

Exit mobile version