- Cheltuielile consumatorilor scad în mai cu 0,9% și sunt afectate de vânzările de benzină și incertitudinea economică, scrie CNBC.
- Vânzările cresc ușor cu 0,4% anumite sectoare, în timp ce materialele de construcții și autovehiculele scad.
- Sentimentul consumatorilor se îmbunătățește, iar PIB-ul se redresează, cu o creștere estimată de 3,8% în trimestrul al doilea.
Cheltuielile consumatorilor înregistrează o scădere semnificativă în mai și sunt influențate de reducerea vânzărilor de benzină și de incertitudinea legată de direcția economiei, conform CNBC.
Vânzările retail scad cu 0,9%, mai mult decât estimarea de 0,6% și marchează o continuare a trendului negativ după o scădere de 0,1% în aprilie, pe fondul tensiunilor legate de tarife și geopolitică.
Vânzările retail scad în mai, dar control group-ul crește cu 0,4%
Față de anul precedent, vânzările cresc însă cu 3,3%. Dacă sunt excluse categorii precum dealerii auto, furnizorii de materiale de construcții și benzinăriile, vânzările cresc cu 0,4%, indicator folosit la calcularea PIB-ului.
Deși vânzările sunt în general lente în acest an, ele ating un maxim în martie, înainte de anunțul tarifelor din aprilie. Magazinele de materiale de construcții și grădinărit scad cu 2,7%, benzinăriile scad cu 2%, iar vânzările de autovehicule și piese scad cu 3,5%. Restaurantele și barurile înregistrează o scădere de 0,9%. Pe de altă parte, retailerii de produse diverse cresc cu 2,9%, vânzările online cresc cu 0,9%, iar magazinele de mobilă cresc cu 1,2%. După publicarea datelor, indicii bursieri și randamentele obligațiunilor scad.

