„Blocat” în rutina sa zilnică, Ernestas Tyminas, un fost manager de marketing la un ziar din Colorado Springs, Colorado, și-a luat 2 luni libere pentru a călători. În ianuarie 2019, bărbatul a aterizat la Beijing de unde avea să înceapă excursia sa de două luni prin Asia, unde a cunoscut-o pe Darina Karpitskaya, partenera sa de viață împreună cu care explorează acum întreaga lume, scrie CNBC.
Debutul cuplului a fost o „aventură nebună de o lună” prin Singapore, Thailanda și Filipine, a spus Tyminas, în vârstă de 29 de ani, pentru CNBC. În Filipine, a spus el, a decis că nu se va întoarce la vechea lui viață: „Stăteam întinși pe plajă sub stele și începeam să visăm la acest stil de viață”.
La început, partenerii cheltuiau între 1.000 și 2.000 de dolari pe lună, totul din economii, stând în locuri ieftine, gătind și căutând activități gratuite, a spus Tyminas. Pe măsură ce banii începeau să se risipească, Tyminas și-a luat mai multe locuri de muncă online, care îi aduceau între 2.000 și 3.000 de dolari pe lună, ceea ce nu era departe de fostul său salariu de 3.300 de dolari din Colorado.
Ca urmare a pandemiei Covid, Karpitskaya a acceptat patru luni de concediu fără plată de la locul de muncă, ceea ce a determinat cuplul să continue călătoriile în destinațiile accesibile: “Am spus: Avem patru luni, putem merge să explorăm orice este deschis”, a spus Tyminas. Cei doi au călătorit mai întâi în Croația, apoi în mare parte din Europa, inclusiv în multe foste state sovietice, a spus Karpitskaya, care nu s-a mai întors niciodată la locul de muncă.
Pentru a găsi o soluție de a-și plăti călătoriile, cuplul a decis să deschidă o companie de marketing și design grafic, în ciuda faptului că „nu știam multe”, a spus Tyminas. Cei doi au declarat pentru CNBC că învățau de pe YouTube sau Google cum să pună compania în mișcare.
„Clienții mi-au plătit jumătate din ceea ce ar plăti către alte agenții de marketing și rezultatele, au spus ei, au fost mai bune în cooperarea cu mine”, a spus Tyminas. Acum, noul lor job cu normă întreagă le finanțează călătoriile.
La început, ei cheltuiau aproximativ 80-100% din veniturile lor, dar acum „cheltuim aproximativ 30% și… economisim restul”, declară cuplul.
Cuplul a spus pentru CNBC că încă călătoresc modest, fără hoteluri de cinci stele, și că încă gătesc majoritatea meselor acasă. Dar cheltuiesc mai mult pe activitățile pe care le filmează pentru canalul lor YouTube Dream Team Travels, o altă afacere „complet autodidactă”, au spus ei.