Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare aeroport din ţară, a ajuns la aproape 6,8 milioane de pasageri anul acesta, faţă de 4,4 milioane de pasageri anul trecut, potrivit datelor transmise de oficialii companiei către ZF.
„În luna decembrie am înregistrat un trafic de 600.000 de pasageri, o lună mai bună faţă de decembrie anul trecut când aveam 220.000 de pasageri“, a spus pentru ZF Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, care administrează aeroporturile Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa). El spune că operatorii aerieni au reluat zborurile, ceea ce se vede în traficul de pasageri: „Vedem o revenire a industriei de transport, însă mai avem până ajungem la nivelul din 2019, când doar în luna decembrie aveam un milion de pasageri“.
La creşterea traficului pe Otopeni au contribuit şi cursele charter lansate de agenţiile de turism către Turcia, Grecia, Egipt dar şi către destinaţii exotice. Anul acesta este primul în care marile agenţii au pariat pe vacanţe cu zbor charter în destinaţii îndepărtate. Maldive, Kenya, Republica Dominicană sau Zanzibar sunt doar câteva destinaţii spre care au plecat avioane pe curse charter anul acesta. Până acum din România nu erau zboruri charter către aceste destinaţii exotice.
Agenţiile de turism au sesizat apetitul în creştere pentru vacanţe în destinaţii îndepărtate şi au pus în ofertă astfel de vacanţe.
De pe aeroportul Otopeni cele mai multe rute sunt deservite de companiile low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair dar şi de compania de stat Tarom. Printre operatorii de linie care mai au curse regulate de pe Otopeni se numără şi Air France KLM, British Airways şi alţii. Wizz Air, liderul pieţei aeriene, transporta doar 3 milioane de pasageri anul trecut spre şi dinspre România, faţă de 9 milioane de pasageri cu un an în urmă, potrivit datelor de la companie.
În ultimii ani, companiile low-cost sunt cele care au asigurat aeroportului din Otopeni creşterea traficului prin zboruri noi dar şi prin frecvenţe mărite pe cursele operate.
Anul trecut traficul aerian s-a prăbuşit pe fondul restricţiilor impuse în pandemia Covid 19. Doar 4,4 milioane de pasageri înregistra aeroportul din Otopeni, după ce, cu un an în urmă, era tranzitat de 15 milioane de pasageri. Industria aeriană a fost una din cele mai afectate de pandemia Covid 19, companiile aeriene au fost nevoite să anuleze bilete de avion şi să acorde vouchere pentru deplasări viitoare. De altfel scăderea de 70% este un indicator al impactului dezastruos pe care pandemia l-a avut în turism în general.