Românii sunt tot mai deschiși să vorbească despre bani, dar tot consideră „tabu” subiecte precum câștigurile salariale, economiile personale și se jenează să ceară măriri de salariu, arată un studiu Revolut.
Vârsta este factorul care influențează percepția despre nivelul de cunoștințe financiare, atitudinea față de recesiune și controlul bugetului personal. Femeile sunt mai îngrijorate de inflație și de impactul asupra veniturilor decât bărbații.
Iar banii sunt un subiect important în relația de cuplu sau în familie, caracteristică întâlnită la mulți europeni, nu doar la români. Economiile din primele 9 luni sunt mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut, cu un plus de 75% la seifuri digitale.
Campioni la economisit sunt utilizatorii din segmentul 25-34 de ani, cu 36% din totalul „pușculițelor digitale” create.
Am discutat subiectul cu Luiza Domnișoru, director de comunicare la Revolut.
“Aș începe prin a spune că acest studiu n-a fost realizat doar în România. El a fost făcut în alte nouă piețe, dintre care șapte din Uniunea Europeană și alte două din afara spațiului european. În mare parte trendurile constatate în materie de alfabetizare sau educație financiară sunt oarecum similare atunci când ne raportăm la spațiul european din care face parte și România.
Specific nouă ne este faptul că recunoaștem că nu avem suficiente informații și nici cunoștințe dobândite în școală în legătură cu gestionarea banilor.”, a povestit Luiza Domnișoru, director de comunicare la Revolut.