Sphera Franchise Group a încheiat anul 2024 cu vânzări de peste 1,5 mld. Lei, în creştere cu 5,4%, şi un profit net de 97,2 mil. Lei, cu 22% peste 2023

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de food service din România, încheie anul 2024 cu vânzări de peste 1,5 miliarde lei, în creștere cu 5,4%, și cu un profit net de 97,2 milioane lei, cu 22% peste nivelul din 2023, potrivit raportului financiar.

SFG îmbunătățește eficiența și continuă expansiunea

Sphera Franchise Group continuă expansiunea și îmbunătățește eficiența operațională. Consolidează prezența prin deschiderea a șapte restaurante noi, în special de tip drive-thru, care oferă flexibilitate și acoperă toate canalele de servire.

SFG diversifică portofoliul prin adăugarea Cioccolatitaliani, brand premium care adresează un nou segment de piață. Performanța rămâne solidă, în ciuda unui an marcat de incertitudine, alegeri electorale tensionate, climat geopolitic dificil și o înrăutățire a perspectivei ratingului de țară.

Echipele din România, Italia și Republica Moldova depășesc zilnic noi provocări pentru a îndeplini promisiunile făcute clienților și investitorilor.

Ce performanță au brandurile?

KFC România contribuie semnificativ la creșterea profitabilității și consolidarea rezultatelor operaționale. Expansiunea rețelei, prin deschiderea a cinci noi unități, susține creșterea veniturilor.

Profitul net depășește 100 milioane lei, în creștere cu 15,5% față de 2023, iar marja EBITDA ajunge la 13,3%.
Taco Bell raportează un profit operațional de 9,54 milioane lei, în creștere cu 60%, și un profit net de aproape șase ori mai mare față de anul anterior. Marja EBITDA se situează la 10,5%.
KFC Italia marchează al doilea an consecutiv de rezultate pozitive, cu vânzări majorate cu 4,3%, la 191,7 milioane lei, iar profitul net ajunge la 1,1 milioane lei.
KFC Moldova înregistrează vânzări de 23,7 milioane lei (+15%), EBITDA de 4,2 milioane lei (+13,6%) și profit net de 3,1 milioane lei (+11,7%). Brandul continuă să livreze cea mai bună marjă EBITDA din grup, de 17,6%.
Pizza Hut trece de la pierdere operațională în 2023 la un profit operațional al restaurantelor de aproape 1 milion lei în 2024 și își reduce pierderea netă cu 30%.

Care este structura grupului?

Sphera Franchise Group operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, KFC în Republica Moldova, și în anumite zone din Italia, precum și brandul Cioccolatitaliani în Italia.

Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG.

Exit mobile version