- Piața de spa și wellness din România crește anual cu 12% în perioada 2018-2022, conform European Spa Association.
- Cererea pentru centre spa a crescut semnificativ după pandemie, cu impact pozitiv asupra hotelurilor de mari dimensiuni și boutique.
- România dispune de circa 300 de centre spa, ceea ce indică potențial pentru dezvoltare în acest sector.
Piața de spa și wellness din România înregistrează o expansiune în ultimii ani. Conform datelor furnizate de European Spa Association, citate de ZF, piața a avut o rată de creștere anuală de 12% între 2018 și 2022. Tendința este influențată în mare măsură de atenția crescută acordată sănătății și bunăstării personale, mai ales după pandemia COVID-19.
Pandemia a avut un impact semnificativ asupra comportamentului consumatorilor și determină o creștere a cererii pentru servicii de spa. „După pandemie, a crescut foarte mult această piaţă, au început să vină multe cereri. Până atunci, eu am avut cereri, dar erau punctuale, dar după pandemie a crescut foarte mult cererea de la hoteluri de mari dimensiuni, dar şi de la hoteluri boutique“, spune Oana Manole, consultant spa, care a lucrat la mai multe proiecte pentru deschiderea unor centre de acest tip.
Piața turismului balnear și oportunitățile sale
Turismul balnear și de spa este un sector care poate funcționa pe tot parcursul anului. Turismul balnear este denumit adesea „turismul celor patru anotimpuri”. Ce oferă? Oportunitate pentru dezvoltarea turismului în anumite regiuni ale României. Centrele spa nu doar că îmbunătățesc experiența clienților, dar contribuie și la dezvoltarea economică a zonelor în care sunt amplasate.
Deși România are circa 300 de centre spa, este încă o piață mică comparativ cu alte țări europene. Există potențial pentru extinderea acestui sector, având în vedere interesul tot mai mare al consumatorilor pentru servicii de wellness. Investițiile în centrele spa ar putea atrage atât turiști români, cât și străini, ceea ce ar contribui la creșterea economică generală.